Hallo
Wie heeft er ervaring met VisibleDust Arctic Butterfly??
ik hoor graag de voor en nadellen van dit kwarstje.
of zijn er betere manieren
ronald
Het is een goed product voor los zittende stof.
Het kan gebeuren dat je vastzittende stof hebt door een of andere oorzaak. Ja dat lukt je dus niet met een kwastje, dan moet je het natte methode gebruiken.
Ik gebruik zelf het meenste een blaasbalgje om de zoveel tijd, zodat stof geen tijd krijgt om vast te zitten. Camera met fitting naar beneden en spiegel opklappen en blazen maar.
Geen probleem.
Is gewoon een goed ding, maar inderdaad voor stofdeeltjes en niet voor vettigheid.
Daar heb je weer swaps voor nodig maar dat moet je niet zelf doen.
Ik gebruik het ding al een paar jaar en ben er tevreden over.
Je moet wel even goed kijken hoe het moet, staat een filmpje op hun site.
En niet er op drukken maar gewoon zachtjes langs de chip halen.
Als je met enige regelmaat dit doet hoeft je chip zelden professioneel gereinigd worden.
Voor los stof zijn geen swabs nodig want die haal je met de butterfly wel weg.
Swabs zijn niet goedkoop in gebruik tenslotte. Een Eclipse sensor swab kost omgerekend toch een 5 Euro per stuk.
Ik heb er niet heel slechte ervaringen mee maar als je sensor echt vet is en je wil hem dan 100% schoon (wat in eigenlijk niet kan natuurlijk of je moet een overdruk kamer hebben) dan verslijt/ verspil je toch 3 swabs per keer.
Ook heb ik toch wel eens gehad dat de eclipse vloeistof niet 100% streeploos opdroogt waardoor je er weer met een swab overheen moet. Ook moet je met swabs toch wel iets aan ervaring opbouwen. de eerste keren lukt het niet echt goed.
Ik heb me ooit eens overlaten halen voor zo een stofzuigertje van GreenClean. Wat een onding.
Die luchtbussen vliegen er doorheen maar dat ding zuigt nagenoeg niets van de sensor op. Dit omdat het stof statisch vast zit en dus niet weg te zuigen is. Echt een miskoop en voor iedereen een afrader.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?