Hallo
Ik ben toe aan een nieuw beeldscherm.
Nu zit ik te twijflen tussen een dell monitor en een veel duurder eizo
in de maat 22 23 of 24 inch alle maal 1920x1200px
is de eizo echt zijn geld waard ??
wie heeft ervaring met deze schermen ?
bvd Ronald
Simpel antwoord: JA
Als je serieus bezig bent met je hobby c.q. werk moet je een Eizo CG scherm hebben.
Heb zelf de CG222W met calibrator gekocht bij Calumet in Rotterdam (vorig jaar).
En het ding is zijn geld gewoon waard. Ik wil namelijk gewoon weten wat ik doe en als ik iets print op mijn Epson printer of iets naar het lab stuur wi ik geen kleur verschillen. Dat kan alleen met een scherm wat je sowieso calibreert en liever nog hardware matig calibreert. Dit is een zuiverdere (tevens werkt het erg makelijk) calibratie. Dan pas kan je uitgaan van: “what you see is what you get”! Met een goedkoop scherm lukt dit ook wel goed hoor als je maar een goede calibrator koopt (niet de goedkoopste Spyder of Xrite Huey maar 1 stap duurder). Maar met een Eizo CG gaat het nog veel beter. Soweiso is het kleurbereik veel groter dan andere schermen en is de kijkhoek fantastisch. Het is tenslotte je referentie of je droge doka zoals sommige zeggen. Waarom zou je met een goede camera fotograferen met een goed objectief en dan de beelden bewerken op een goedkoop scherm waar hoe je het ook doet altijd een (klein) kleurverschil in zit. Sorry voor sommige maar veel mensen zeggen dat dit iet zo is maar helaas het is wel zo. Dan wil je de verschillen gewoon niet zien. Maar inderdaad je moet het er wel voor uitgeven maar dan krijg je ook een fantastisch scherm voor terug met 5 jaar garantie. Ik zou het doen!
(Nee ik heb geen aandelen Eizo)
Een tip. Ook Eizo heeft geen 100% pixel garantie (pas bij 5 dode pixels). Heb dus het scherm in de winkel laten uitpakken en toen gechecked op dode pixels. (het 2e scherm was goed de 1e had 1 dode pixel) en toen het goede scherm genomen deden ze bij mij niet moeilijk over (was bij Calumet in Rotterdam) maar ik weet niet of elke winkel dit voor je wil doen, uitzoeken dus.
Succes.
Of een Eizo het extra geld waard is hangt ervan af hoe belangrijk je een nauwkeurige weergave vindt. Als je kunt leven met (kleine) verschillen tussen bijvoorbeeld monitor en prints, dan kan je een goedkopere monitor nemen. Als je verschillen uit den boze vindt dan moet je in de buidel tasten (en niet alleen voor een betere monitor maar ook voor de benodigde calibratie spullen).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?