Thuis fotostudio kopen waar?

• Janet

Nou de titel zegt het al… Waar kan ik een thuis studio kopen en dan niet zo'n kleintje van 40x40 maar een grote

met flitster, achtergrond en alles wat erbij hoort … Een aantal maanden kwam ik een site tegen maar ik heb werkelijk geen idee meer hoe die heet..

hebben jullie nog site's waar ik dit kan bestellen en of zelf ervaring ermee?

Mvg, Janet

• Joop

Je bedoelt denk ik FotoSg.

• Fotomark

Kunnen wel meer sites zijn natuurlijk.

FotoSG heeft op dit moment wel heel weing op voorraad viel mij op, zal de economsche crisis wel zijn.

Maar mij lijkt het handiger om eens ergens langs te gaan waar ze die dingen hebben en waar je wat kan zien en uitleg krijgt.

Ligt een beetje waar je woont en hoever je wil rijden.

Ik zelf heb mijn Bowens set bij Calumet in Rotterdam gekocht.(zitten ook in Amsterdam en Antwerpen)

Uiterst vriendelijk en professioneel geholpen en ruime keuze. www.calumetphoto.nl

Is importeur van Bowens (Engels) en Profot (Zweeds) uiteraard iets duurder dan de bekende “Chinese” merken maar wel beter kwaliteit.

Bowens setjes met 2 koppen lopen vanaf zo een 700 a 800 Euro maar dan heb je ook echt wat.

Ik keek eerst naar Falcon Eyes/ linkstar en quihe maar dat is in mijn ogen (hopelijk beledig ik niemand) matig spul.

Wel leuk voor even hoor maar ik schatte zo in dat je daar toch snel op terugkomt en de afwerking laat toch te wensen over.

Als je het weinig gebruikt en voor weinig geld klaat wil zijn misschien wel goed maar ik ben er nu toch (semi) professioneel mee bezig en heb dus geen spijt van mijn keuze. Heb zelf een Bowens een 2 X 500 W/s set met softbox en een plu. Was toen een 1000 Euro. Heb er later nog een softbox en een paar reflectoren bij gekocht. Je kan natuurlijk ook voor een ander Europees merk gaan zoals Multiblitz, Visatec of Elinchrome dat is ook goed spul.

Orienteer je goed voordat je wat koopt want als je er later spijt van krijgt is vrij zonde lijkt mij.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Succes!

• klaasx

-www.photal.nl in wijchen, voor als je geld over hebt. Mega flitsinstallaties. Broncolor, dan heb je een uiterste. Wel zeer goed spul, maar o zo duur. Hebben ook visatec. Digitale achterwanden etc.

-foto en flitstechniek

-camera-express zal ook wel wat hebben, grote zaak, gewoon langsgaan

Ik heb zelf 3 flitskoppen van broncolor, maar waren erg duur indertijd.(tweedehands) Zou nu zelf iets eenvoudigers kopen.

-Let op dat je het systeem goed kunt uitbreiden.

-Het vermogen van de flitsers moet goed te doseren zijn

-Te veel licht is ook niet goed als het niet dimbaar is

-Goed instellicht

-Niet te popperig spul, want dat is vervelend werken in het half donker

Er zijn nogal wat fotogafen die ermee ophouden, maar die willen altijd de hoofdprijs.

• Remco Jan

Als je precies weet wat je wilt kan je bij een aantal internetwinkels terecht. Ik heb goede ervaring met FotoSG. Weet je het nog niet precies, ga dan naar een “echte” winkel.

• Dennis

www.fotokonijnenberg.nl