welk statief Canon Eos 50 D?

• dirk jan budding

Hallo!

Ik ben in het TROTSE bezit van een eos 50D sinds kort en heb een kitlens van tamron f2.8 17-55 mm en een Canon f2.8 100mm macro lens waar ik allemaal enorm!!!, blij mee ben ,……. maar, welk statief kan ik daar nu het beste bij kopen?

Het inlezen op lenzen en camera's is voor mij geen probleem geweest , heerlijk zelfs om te doen maar het doolhof waar ik nu toch in ben beland!???

H E L L U P !! ha ha….

Ik heb wel al een paar dingen gevonden die ik belangrijk denk te vinden nl:

- budget ligt zo rond de 100 - 125 euro

- carbon is daarbij uitgesloten dus aluminium dan maar…

- een quick release zou erg fijn zijn!

- liefst geen ballhead aangezien ik daar weinig vertrouwen in heb gezien het gewicht van de camera en bv de macrolens, ik heb het nog niet gewogen, maar als ik het zou moeten schatten denk ik toch dat het wel over de 2 kilo zit……..

- dus….. belastbaarheid van 3 - 3,5 kilo lijkt mij een must

- liefst zwart aangezien ik veel buiten ben zit ik niet te wachten op een kermis attractie te moeten zijn in de zon ( schittering dus)

- ja ik denk dat ik hiermee wel een indicatie heb afgegeven ha ha!

Als iemand mij advies zou kunnen geven zou ik daar erg blij mee zijn aangezien ik door de bomen het bos even niet meer zie…..

alvast bedankt!!! jullie kunnen mij mailen op dirkjan33@live.nl

B E D A N K T !!!!!

• Dranoel

Neem de moeite eens om een fotografenwinkel (met je 50D) te bezoeken; en bekijk alle manfretto's eens.

Maar weet wel dat naast het statief het balhoofd net zo belangrijk is.

• Dennis

Het meest verkochte statief geloof ik en eentje waar je prima mee uit de voeten kan.

Zoals een echte verkoper zou zeggen, ik heb 'm ook :P

Manfrotto 055XDB / 804 RC2 Statief Combi

Dit basisstatief is een van de makkelijkst te gebruiken Manfrotto statieven. Hij is ontworpen voor alle 35 mm en middenformaat fotocamera's, digitaal of analoog. Gecombineerd met de 804RC2 3-weg fotokop met snelkoppelingsplaat is dit een perfecte set voor de fanatieke beginnende fotograaf.

Kenmerken Manfrotto 055 XDB statief:

- Afmeting ingeschoven: 61 cm

- Maximale hoogte: 181 cm

- Minimale hoogte: 44 cm

- Maximaal draaggewicht: 7.0 kg

- Gewicht: 2.2 kg

Kenmerken Manfrotto 804 RC2 fotokop:

De Manfrotto 804 RC2 is een standaard 3 weg statiefkop, uitgevoerd met snelwisselplaat.

- Hoogte: 12cm

- Gewicht: 0.75kg

- Maximale belasting: 4kg