graag jullie advies

• Martina

Ik ben in het beit van een Fuji Finepix F31fd maar ben niet helemaal tevreden over de scherpte van de foto's.

Heb al eens bij kennissen her en der nagevraagd welke camera zij gebruiken, maar tot op heden heb ik nog geen keuze kunnen maken.

Ook na het lezen van de nodige reviews kom ik er nog niet echt uit.

Eigenlijk heb ik maar 1 simpele vraag: ik wil graag een camera die HAARSCHERPE foto's maakt.

De aanwezige of juist niet aanwezige snufjes op de camera, ingewikkelde bediening of juist niet, het maakt me allemaal niets uit: hij moet er echt uitspringen als het om de scherpte van de foto's gaat.

Prijsklasse maakt ook niet uit maar ik ben dus niet op zoek naar een spiegelreflex.

Alvst bedankt voor jullie adviezen.

Vriendelijke groet, Martina.

• Joop

Je moet met ieder fototoestel scherpe foto's kunnen maken maakt niet uit of het een compact is of een Dslr.

Veelal dat je geen scherpe foto's maakt is vaak dat men vaak de camera het juiste AF laat bepalen.

Ja helaas is dat meenstal niet het punt waarop jij richt. En veeal onscherpe foto.

• Jan

De Leica compactcamera's zijn erg goed qua beeldscherpte. Er hangt wel een prijskaartje aan maar het zijn compromisloze camera's in tegenstelling tot de meeste andere. Heel vaak wordt de indruk van scherpte gewekt, maar is deze softwarematig in de camera tot stand gekomen.

• prieckaerts

Het ligt toch echt meestal aan de fotograaf of de foto's scherp zijn en niet aan (de prijs van) de camera.

Let op bewegingsonscherpte en probeer eens handmatig scherp te stellen.

Oefen net zo lang met je huidige toestel tot je daar scherpe foto's mee kunt maken of laat een kennis het eens doen die met zijn toestel wel scherpe foto's maakt.

Je kunt er zo achter komen wat je eventueel niet goed doet.

Ik ben bang dat als je zomaar een andere camera gaat kopen je teleurgesteld zult worden en dat is jammer van je geld.

Succes.

• nikonsjoerd

Hasselblad.