T-ring

• cornolio

He allemaal

Ik heb een Nikon D40 en zoals jullie weten zit de autofocusmotor in de lens.

Mijn vraag is ;ik heb ook een sterenkijker en mijn camera kan ik via een T-ring op de kijker bevestigen alleen kan ik dan niet focussen omdat mijn lens er af is als ik hem bevestig .

Nu weet ik iemand die een D50 heeft te koop staan maar het is wel een heel eind uit de buurt en die zegt dat het met een D50 wel gaat omdat daar de motor in de body zit.

Nu heb ik mij nog niet verdiept in een D50 maar er zijn vast wel mensen die het op dit forum weten of het met de D50 wel kan of eventueel met mijn D40.

Hoop dat ik het duidelijk brengt ,want heb er allemaal nog niet zo veel verstand van.

In ieder geval bedankt voor eventuele reactie,s

Groeten van Cornolio

• Rudo

Ik denk dat de D-50 met een T-ring ook geen autofocus zal hebben, maar ik kan er naast zitten.

Kun je niet handmatig focussen met de sterrenkijker? Hoe focus je als de sterrenkijker niet op de camera zit?

Groetjes van Rudo

• Fresnel

Een alternatief:

AstroCam

• cornolio

He allen

Er zit een focus inrichting op mijn telescoop en daar doe ik dan een oculair in alleen als mijn camera er op gaat kan er geen oculair op en is er met de inrichting niet scherp te stellen .

Die astrocam ziet er ook wel interesant uit trouwens en misschien is dit wel een leuk alternatief.

Een kennis van mij kan wel met een T-ring fotograferen maar heeft een digitale camera ,het zit em echt in de focus in de lens van mijn camera want hij focust met zijn body.

groeten van Cornolio

• Sterenkijkervilozoov

Met een sterenkijker of whatever voor oud ding dat je voor welke camera dan ook hangt heb je NOOIT autofocus.

Opgelost.