Wat is wel een goed beeldscherm

• Teunie

Hallo beste forumlezers,

Ik wil binnenkort een nieuw beeldscherm kopen waarmee ik veel fotobewerking op wil gaan doen etc.

Nu weet ik dat er hele goeie en dure beeldschermen zijn voor fotografen, maar dat red ik niet met mijn budget.

Nu is mijn vraag : welk beeldscherm is ook goed, maar niet duurder dan 350 euro ongeveer?

Wat is jullie ervaring?

Mvg,

Teunie

• Teunie

…Niemand?

• Antony

Dik tevreden met m'n Medion-scherm van de Aldi. En m'n buurman met een Acer 22' scherm van ongeveer dezelfde prijs. Gekocht bij Paradigit in Zoetermeer.

Stap naar een zaak waar een aantal schermen naast elkaar staan, kan je goed vergelijken. Volgens mij hebben de profi's van dit prikbord, die je een strak advies zouden kunnen geven, momenteel herfstvakantie.

• Pieter B

zelf heb ik een beeldscherm van samsung

de syncmaster 2443 NW

deze kost 239 euro

is 24 inch

en heeft een resolutie van 1920 x 1200

deze bevalt mij prima met foto bewerking

grtzz..

Pieter

• De Klik

De samsung is goed.

Koop in geen geval een sony of philips.

• HarryS

Ook ik heb een Samsung Syncmaster 2493 HM en bevalt uitstekend. Vorig jaar gekocht voor 275,=

Gr. HarryS

• nikonsjoerd

Graag ook je uitleg waarom een sony of philips niet goed is.

• beeltsgermvilozoov

Is gewoon merkenbashing, doe je zelf toch ook wel eens…..

• nikonsjoerd

Wie ikkuh? :D

Maar ff zonder dollen… en ik val in herhaling, maar toch dan maar ff doen… het maakt geen f*ck uit welk merk je gebruikt.

Ok een Nikon is gewoon beter, maar dat willen jullie maar niet horen! :D

• fotomark

Eigenlijk heb je voor echt goede resultaten een Eizo CG serie scherm nodig maar dan ben je wel vanaf een 900 Euro kwijt.

Je kan wel naar de goedkopere lijn van Eizo kijken (de S serie of de Flexscan) erg goed en zeer consistent qua kleur.

Belangrijker is eigenlijk dat je je scherm calibreert! Doe je dit niet dan kan je nog steeds nergens van uit gaan.

Koop dus een calibrator want met de hand een scherm afstellen lukt nooit al zijn er zat die beweren dat dit wel goed kan maar er zit dan altijd een afwijking in wat betreft kleur en helderheid.

Het merk maakt in deze prijsklasse (350 Euro) eigenlijk niet zo heel veel uit maar reken er een calibrator bij want dan doe je het gelijk goed. Kost wel vanaf 100 Euro maar is het waard.