quote;
Tamar vraagt (in een andere topic) de mening over het plaatsen van deze foto's bij een stockbureau. Bij publicatie van deze foto's kan dat bureau/Tamar problemen krijgen. Portretrecht en zo.
Antony.
Voor het stockbureau mag ik geen foto's gebruiken waar mensen herkenbaar opstaan mits ik een waiver heb.Ook al laad ik ze op, ze zetten ze niet op de site er is dus wel een screening. Die trutigge kiekjes met dat takje willen ze dus wel hebben, want niemand staat daar herkenbaar op. Ieder foordeel hep se naodeel, toch?
Anyway, zodra ze bij dat betreffende bureau een aparte afdeling openen voor portretten die alleen voor editorials gebruikt mogen worden, willen ze de rest ook:) Zo werkt het overal; met een waiver is het commercial use/editorial en anders alleen editorial.
Ik ben overigens wel van plan om het gewoon eens te proberen, laten tekenen en dan schieten…maar ik denk dan dat ik juist dat ‘in zich zelf gekeerde’ kwijt raak, en daar ben ik weer wel naar op zoek over het algemeen.
Nu ga ik maar weer eens sip kijken naar mijn afstandbedieningkje van 70 euro die ik heb laten verdrinken…..manmanman wat een dag.