Oh Nee! Wat nu?

• Tamar

Ik vond de afstandbediening van mijn Nikon net terug in de wasmachine.Een gevalletje; in de achterzak gestopt en straal vergeten :(….K*t! Die kan ik zeker wel afschrijven? Ik heb de roestige batterij eruit gehaald en laat de boel nu drogen, zeg me dat er straks niets aan de hand is??????

En jullie hebben er niets aan, maar dit is de zoveelste ongelofelijk stomme actie/pech/ongeluk in een rij. Ik vond het wel welletjes zo :(

• Rudo

Ik wil best tegen je zeggen dat er niets aan de hand is, maar ik vrees het ergste voor je.

Inderdaad goed laten drogen…. ik heb vroeger wel eens gelezen dat ze telefoons met waterschade een alcohol badje gaven en daarna lieten drogen…..

Groetjes van Rudo

• Tamar

Alcohol zoals in 70% bij de drogist?

• De Klik

Ja zoiets.

Maar laat hem echt heel heel heel goed drogen.

Meestal gaan dit soort dingen pas kapot op het moment dat de batterij er weer in gaat.

• Rudo

eeehhhh… ja, schoonmaak alcohol. Dat is voornamelijk bedoeld om vettigheid weg te halen (zeepsop is ook vettig)

Groetjes van Rudo

• De Klik

De vettigheid, en ook heel belangrijk…. de alcohol heeft geen " oppervlakte spanning en lost die van het water op.

Hierdoor wil alles beter drogen.

• koecing

Tamar,

Bij mij soortgelijk incident, telefoon in zak, bij toiletgang in pot gevallen, eruit gevist (bah !), opengemaakt en op de radiator te drogen gelegd. Heeft nog jaren gefunctioneert.

Weet van een collega die zoiets had, dat hij de telefoon op lage stand in de magnetron heeft gedroogd.

• JanN

Hetzelfde beleefd met een mobieltje.

Na lang drogen bleef het mobieltje stuk.

Wel bleef het ingebouwde foto/film lampje licht geven.

Dus bleven we hoop houden.

Na 1, 2, 3 en 6 maanden nog geen verbetering.

Toen ik hem na 1 jaar (wilde hem eigenlijk weggooien) weer eens probeerde toen deed hij het weer.

Mijn mobiel zat natuurlijk niet in de wasautomaat, maar in een sporttas bij een lekkend flesje water.

Kunnen ze ook niet tegen, maar misschien heb je wel net zo veel geluk als mij.

En ja, ik heb in die tussentijd natuurlijk wel een ander mobieltje aangeschaft.