Lens voor 450D

• Piet

Ik zit te dubben om een 70-300 lens voor mn Canon 450d aan te schaffen.

Maar wat is verstandig een Caon lens of een Sigma?

Wat zijn de voordelen en nadelen tussen die 2 merken?

• Objektievvilozoov

Sigma heeft een matige en een redelijke (APO) 70-300 , maar beide zijn minder dan de EF s 55-250 of EF 70-300 van Canon.

Als het goedkoop moet de 55-250, en als je het kan missen de 70-300 , de laatste is ook geschikt voor 5D e.d (volformaat)

• Piet

De lens van 70-300 is dat een goede aanvulling op mijn huidige lens een 18-55?

• JeroenW

Ja. Maar heb je de 300mm nodig? Anders heb je aan de 55-250 ook een leuke. Vriendelijk geprijst, lekker compact.

• Piet

Ik maak regelmatig foto's op een voetbalveld.

Denk dat dan een 300 iets meer mogelijkheden heeft dan een 250 of vergis ik mij?

• Dennis

Als je vaak op 300mm zit met de zoom, kan ik je al vertellen dat de Sigma APO dan erg soft is.

Zo ook de meeste lenzen in deze prijsklasse. Je zit dan al gauw op f11 en dat komt de sluitertijd c.q. ISO niet ten goede.

Koop zo'n lens 2e hands en spaar door voor één met beter glaswerk 8-)

• Votovilozoov

De Canon 70-300 IS USM voegt eigenlijk weinig toe aan de 55-250 en is ook niet noemenswaard lichtsterker.

Met een 70-200 F4 L zou je wel wat opschieten, maar die is nog korter en wat duurder. (snelle AF en 1 stop meer licht op 200mm)

• De Klik

Aan het voetbalveld is echter de 300 mm wel prettig.

• Remco Jan

Alleen jammer dat de betaalbare 300mm's een beetje soft en contrastarm zijn. Je kan het later wel oppeppen, maar dat blijf je toch zien. Ik maak ook regelmatig foto's langs het voetbalveld en ik kom zelden voorbij de 200mm. Als het spel aan de andere kant van het veld is, is 300mm toch ook te weinig dus moet je wachten tot het spel in de buurt is.

• De Klik

Klopt Remco Jan.

De sigma 70-300 Apo is niet heel lekker, maar als ik achter een doel zit, heb ik toch vaak 300 mm nodig voor een actie op het middenveld.

Voor een hobbyist is de lens best bruikbaar, betaalbaar en veelzijdig. ( er zit zelfs een macro standje op)

Op marktplaats zijn ze met bosjes te vinden voor een heel schappelijk prijs, en als hij dan bevalt koop je voor niet veel geld een nieuwe.

Jammer dat de lens erg weinig licht pakt maar verder is hij best bruikbaar.