Kunnen gescande foto's gebruikt worden voor digitaal fotoalbum?

• Marijke_

Ik heb nog niet zolang een digitale fotocamera.

Nu wil ik een aantal foto's, die met mijn oude analoge fotocamera gemaakt zijn, scannen.

Weet iemand of zo'n gescande foto ook gebruikt kan worden in een digitaal fotoalbum?

De grootte van de gescande foto's varieert van 500 tot 800 KB.

• Antony

Ja, kan. Wel scannen als jpg-bestand, liefst zo groot mogelijk.

• Marijke_

Antony, bedankt voor je antwoord.

• Antony

Trouwens, heb je er aan gedacht dat er ook nog een andere methode is dan scannen? Als je de afgedrukte foto's hebt, kan je daar met een digitale camera heel eenvoudig een foto van maken, dan heb je ze gelijk als digitaal bestand.

Dus heel simpel: fotografeer de foto die je al hebt.

• Dennis

Gezien de prestatie van de scanner (bestanden van 500 - 800kb) misschien zelfs de beste keuze B)-

• Wim dL

Marijke, dat werkt prima.

Ik adviseer juist om de bestanden te scannen als TIF- of desnoods als BMP-bestand. Veel scansoftware biedt die mogelijkheid.

Die bestanden zijn vrij groot. Vervolgens ga je ze bewerken / corrigeren. En daarna bewaar je ze als JPG. De oorspronkelijke bestanden kan je desgewenst weggooien.

Dat voorkomt dat de bestanden twee keer worden gecomprimeerd (éénmaal door je scanprogramma, éénmaal door de software waarmee je bewerkt) met kwaliteitsverlies als gevolg.

• Marijke_

Bedankt, ik zal één en ander eens uitproberen! (tu)

Gr. Marijke

• marcel

Kunnen gescande foto's gebruikt worden voor digitaal fotoalbum?

Ja heel goed zelfs een voorbeeld is te zien op http://www.fotoalbum.be/fotoalbum-bekijken fotoalbum.nl werkt ook samen met een bedrijf Trigger om fotoalbums te maken van analoge foto's.

Ze hebben hier al veel ervaring in en het resultaat is dan ook verbluffend.

• Joop

Waarom haal je steeds oude topics naar boven die al behandeld zijn.