Camera's en Kabels.

• Fresnel

Heb je een fijne camera. Maar zonder kabels en accessoires heb je er niet zo veel aan.

Van mijn oude Coolpix 3100 was de kabel kapot.

8-pins micro-USB naar USB-A.

Zoeken, nergens te vinden.

Ja toch, een bedrijf in Beijing China.

Betaald via PayPal.

Binnen 6 dagen keurig een envelloppe met kabel (keurig verpakt), de nodige papieren.

Totale kosten: euro 7,50!

En de kabel werkt perfect.

Petje af voor de Chinezen.

Het adres:

MartGreat

Kijk bij DC Accessoires.

Warm aanbevolen.

• Remco Jan

Ik heb ook al diverse kleine dingetjes op die manier aangeschaft. Werkt prima. In het ergste geval ben je een klein bedrag kwijt maar bij mij is het altijd goed gegaan.

• Joop

Zijn hier gewoon te koop.

http://www.officesavers.nl/usb-kabel-20-male-mini-pins-male-nikon-p-4092.html

• Votovilozoov

Fresnel Schreef:

——————————————————-

> Heb je een fijne camera. Maar zonder kabels en

> accessoires heb je er niet zo veel aan.

Tja.

Ik heb nog nimmer een kabel gebruikt en ook niet nodig gehad.

Kaartlezers kosten bijna niks……

• nikonsjoerd

Goeie tip en leuk om te horen dat je nog steeds veel plezier beleeft aan deze camera.

• De Klik

En ik heb Canon

• Fresnel

De ene 8-pins is de niet gelijk aan de andere 8-pins.

De connector die jij naar voren brengt is inderdaad de meest voorkomende en goed verkrijgbaar, maar deze past niet in de aansluiting op de camera-body. Voor zover mijn kennis reikt, valt deze (jouw) connector in de categorie mini-usb.

De 8-pins die ik zocht valt onder de micro-usb en lijkt sterk op wat in mob.telefoons gangbaar is.

Normalisatie van camera-connectors ligt voor de hand. De industrie zoekt daar naar.

USB-A is een groot succes, maar normalisatie van camera-connectors is lastiger.

Maar dat is weer een ander verhaal.

• Fresnel

Inderdaad, zo lang ik de kabel niet had ging de CF-card heen en weer tussen camera en computer.

Maar, een CF-card is een 50-pins connector. En in de camera zitten de 50 miniscule naaldjes (male-pins).

Bij een vriend van mij verboog een naaldje. Een ramp, want de camera is onbruikbaar. Er aan prutsen met een punttangetje maakte de zaak alleen nog maar erger. De camera eindigde bij de importeur.

Naar mijn mening is het dus veiliger de geheugenkaart zoveel mogelijk te laten zitten en met een kabel te werken.

De ingang op de camera is niet onkwetsbaar, maar robuuster dan de fragiele naaldjes. Vandaar.

• Votovilozoov

Tja, ter relativering:

Ik ben al zon 10 jaar digitaal , altijd met CF kaarten en nog nooit ook maar 1 probleem daarmee gehad.

Wie een pinnetje verbuigt valt onder motorisch gehandicapt….

• Fresnel

Misschien komt het euvel van verbogen CF-pinnetjes weinig voor.

Des te beter. Maar daar heb ik geen gegevens over.

Misschien kan een camera-reparateur daar iets zinnigs over zeggen.