welke macrolens?

• dirk jan budding

Hallo allemaal !

Ik henb onlangs een canon eos 50D gekocht waar ik ongelooflijk blij mee ben…

Nu wil ik een macrolens daarvoor kopen maar ben er nog niet uit over welke, ik heb 3 keuzes:

Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM,

Tokina 100mm F2.8 Macro en tenslotte

Tamron 90mm F 2.8 DI Macro 1:1

Ik heb veel over de lenzen gelezen maar ik kan nergens een site vinden waar ik ze álledrie kan vergelijken met elkaar ….

Misschien heeft iemand nog een andere wereld suggestie, zo ja GRAAG!

ik wacht in spanning af alvast ontzettend bedankt !

met vriendelijke groet, dirk jan budding

P.S. Je kan me ook mailen hierover , dit kan naar dirkjan33@live.nl

bedankt!

• Rudo

Hier worden ze niet vergeleken met elkaar, maar wel alle drie op dezelfde manier getest. De vergelijking kun je dan zelf maken…. http://www.photozone.de/canon-eos

Groetjes van Rudo

• Ookikbennuanoniem

Kijk ook eens naar de Sigma 105 mm F 2.8 (379 euro)

• Joop

De Canon Macro lens is de betere voor de 50D vanwege zijn goede en snelle AF en bijna foutloze foto's. Nadeel de hogere prijs.

Waarom? Het autofocus van de Tokina en Tamron zijn niet de snelste. Verder zijn de CA levels van de Tokina hoger dan van de Canon.

Wil je niet zoveel geld uitgeven dan zijn de Tamron en de tokina goede lenzen.

• IljaK

sigma 150mm

• prieckaerts

Ligt er ook aan wat je wilt fotograferen. Wil je wat afstand tot je onderwerp kunnen houden dan zou ik voor een 105 mm gaan.

Ik gebruik zelf een 55mm macro en een 100 mm macro al naar gelang wat mijn onderwerp is.

De 55 is een vivitar met een prachtige scherpte en bokeh die zeker niet onderdoet voor de 100 mm pentax.

• Dennis

Qua scherpte ontlopen ze elkaar niet veel, maar wat voor mij de doorslag gaf was

de interne focus van de Canon. Met name beestjes vinden het niet leuk als er iets

op zich af komt. Als de zonnekap tijdens het scherpstellen nog eens extra dichtbij

komt, is jouw moment weg…

Verder is de Canon erg stil. Wel een stuk duurder als de andere, voor de zonnekap

moet je nog eens extra betalen, maar heeft een paar kleine pluspunten extra die

de moeite en het geld waard (kunnen) zijn.