wie kan mij helpen?

• sandra

Hallo allemaal,

Ik ben al 7 maanden bezig met een curcus digitale fotografie en nu heb ik een opdracht dat ik 3 foto's moet maken en daar moet ik dan een panorama foto van maken maar nu is mijn vraag ze adviseren dat ik photoshop elements 5 moet hebben om dat te kunnen maken maar ik ga ook een cursus beeldbewerking doen en daar zeggen ze weer dat ik corel paintshop pro x2 ultimate moet kopen en nu is mijn vraag bij de software corel paintshop pro x2 ultimate kan ik daar ook panoramafoto's mee verwerken want anders moet ik eerst 100 euro neerleggen en daarna nog een 80 euro neerleggen ik hoop dat iemand met het goeie nieuws komt dat het ook met de software corel paint shop pro x2 ultimate kan dat scheelt mij toch weer 100 euro.

Ik hoor graag reactie van iemand die mij uit de brand kan helpen.

sandra

• sandra

HALLO JOOP

Bedankt voor je reactie toevallig heb infraview die had ik voor mijn cursus nodig om foto's te kunnen verkleinen ik had gisteren allemaal foto's gemaakt en nu dat ik de site heb hoe ik het moet doen ben ik gelijk aan de slag gegaan maar ik heb denk ik de foto verkeert gemaakt want ze vallen niet in elkaar en mijn leraar van de loi zei dat ik 1 derde moest overlappen en dat had ik gedaan maar ik denk niet dat ik het goed heb gedaan dus ik moet eerst weer foto's maken om het uit te proberen maar ik weet nu hoe het progamma werk dank je wel joop.

groetjes sandra

• sipke

Je kunt een volledig werkende 30 dagen versie van Corel Paint shop pro downloaden. Kies wel ultimate 2. Het is zeker een goed programma als je niet bereid bent om € 1000,00 in een prof pakket te investeren. Ook leest het raw files wat sommige andere pakketten niet doen. Natuurlijk kun je een panoramafoto in elkaar sleutelen met dat prog

• jan

Even google naar panorama foto en je krijgt een heel prettig programma dat heet autostitch

Heb het zelf ook voor de cursus gebruikt

• sandra

Dag joop,

Ik heb die site van jou gekregen en ik wil nog een keer reageren ik heb mijn 3 foto's ingevoert maar hij pakt hem niet en ik heb echt overlappent gefotografeerd maar als ik op die site lees staat delinkerjpg of de rechterjpg misschien een domme vraag maar als ik mijn foto in voer zie ik dat niet maar gewoon cijfersjpg

doe ik nou iets verkeert oja ik moest ook met een statief werken heb ook gedaan en als ik naar de foto's kijk is het gewoon goed overlappend ik snap er niks van wat ik fout doe.

joop ik hoop dat je me weer verder kan helpen.

groetjes sandra

• raymond

probeer microsoft ICE is ook gratis te downloaden op de volgende link

http://research.microsoft.com/en-us/um/redmond/groups/ivm/ICE/

mvg raymond

• Joop

Domme vragen bestaan niet. Geloof me, domme antwoorden helaas wel.

De namen die in het voorbeeld zijn gebruikt zijn als voorbeeld gebruikt. Dus jij zal gewoon je de namen gebruiken die je fototoestel aan de foto heeft gegeven.

Maar je moet wel even opletten hoe je ze neer zet in het instellings venster zoals hier onder word weergegeven.

Als jij 3 foto's hebt. Dan moet je de foto die links moet komen op de panorama foto boven aan zetten de middelste foto in het midden en de rechter foto onderaan.

Staan de foto's niet goed dan kun je met de knoppen move up en move down de foto's op hun goede plaek zetten.

Anders werkt het niet.

• sandra1302

hallo joop,

Ik heb gedaan wat ik moest doen maar ik krijg ze naast elkaar maar niet als een panorama foto dus ik denk dat ik nieuwe foto's moet maken misschien zijn die wel niet goed.

bedankt voor de reactie joop ik laat het je weten als het wel gelukt is dan ga ik feest vieren want ik krijg nu alleen maar stress ervan en ik heb heel veel geduld maar voor de sommige sofware niet maar aldoende leert men.

mijn oma zei ook altijd dat spreekwoord van vragen word je nooit dommer.

groetjes sandra

• Jan

Ik heb het gratis programma autostich gebruikt, heb het zelf voor mijn loi cursus gebruikt, met een schitterend resultaat

Het is een voudig programma, waar je zelfs met hoge resolutie kan werken, en het meeste gaat automatisch. succes

www.fan.tv/Digitaal/toontext.asp?id=12082