5D mark II

• Joop

Een leuk filmpje op youtube over het omntleden van een 5D mark II.

Op dfpro.nl is er een artikel aan gewijd.

Op vragen wat is beter een Nikon of een Canon, lees het artikel.

Een 5D mark II wordt ontleed.

• Remco Jan

Leuk filmpje, alleen jammer dat de camera de meeste tijd buiten beeld valt.

• Wim dL

De vraag wat beter is, Canon of Nikon, zal wel nooit worden beantwoord.

Eén ding is zeker, in beroerde service aan de consument blinkt Canon toch wel op een briljante manier uit.

• Joop

Leg eens uit? Ik ben altijd benieuwd naar zulke opmerkingen.

• nikonsjoerd

Ik wil de vraag wel beantwoorden voor je hoor! :D

En over die beroerde service… persoonlijk helemaal geen last van! ;)

… ja sorry jongens en meisjes maar dit schot voor open doel kon ik gewoon niet laten gaan.

• Wim dL

Mijn 5D mark II produceert ook met firmwareversie 1.1.0 horizontale strepen. Als ik daar dan

vervolgens over klaag, hoor ik daar drie weken niets over. Ondanks talloze herinneringen.

En opeens is er dan firmware update 1.1.1., die allerlei doelen dient. Maar geen woord

over horizontale strepen. Da's weird. Toch?

• Joop

Nee, dat is niet raar.

Kijk als je problemen hebt met je 5D dan is helaas Canon geen aanspreek punt tbv de garantie maar je winkelier/verkoper.

Met de verkoper/winkelier heb jij een contract mee afgesloten toe jij je camera aankocht.

Je hebt volgens europees recht 2 jaar garantie dus terug naar de verkoper en deze moet het oplossen en niet CANON.

Canon kan pas iets doen aan horizontale strepen als de camera te reperatie of controle word aangeboden.

• Wim dL

Uit de website van Canon blijkt toch echt een iets andere ambitie. Als alle problemen via dealers zouden moeten worden opgelost, waar heb je dan nog een digitale helpdesk voor? Niet dat die, althans in mijn geval, blijkt te functioneren maar dat terzijde.

En bovendien, als een probleem waarvan al sinds begin 2009 sprake is, zich in augustus nog steeds voordoet, dan lijkt dat me toch in het belang van Canon om daar serieus mee om te gaan.

• nikonsjoerd

Hier staat wellicht je antwoord:

http://www.canon.nl/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_5D_Mark_II.aspx?type=important&faqtcmuri=tcm:16-618473

Dus…

▪ Verticale strepen zijn niet zichtbaar als het opnameformaat is ingesteld op sRAW2.

▪ Verticale strepen komen niet voor als het opnameformaat is ingesteld op RAW of JPEG.

En dat voor een die hard Nikon user! :D

Graag gedaan hoor! ;)

Maar raar is het dat…

“Zwarte vlekken” (de rechterzijde van puntlichtbronnen wordt zwart)

Bij het maken van nachtfoto's kan de rechterzijde van puntlichtbronnen (zoals licht door de ramen van een gebouw) zwart worden. Dit probleem kan zichtbaar worden als de foto's op volledig formaat of vergroot op een beeldscherm worden weergegeven of als u extreem grote afdrukken van de foto's maakt.

Dus stel dat bij 100% weergave op de monitor dit zwarte vlekken niet voorkomt, het dus wel zo kan zijn op een mega afdruk?

Wie heeft er een voorbeeld van dit probleem?

• nikonsjoerd

Zat net ff te lezen dat je dus een 21MP camera moet downgraden naar een 5MP camera om geen strepen te krijgen. (td)