Foto afdrukken 52 breed bij 25cm hoog

• Ramrod

Hallo,

Ik heb een nis waar ik een foto in wil plakken , de afmeting van die nis is 52 breed bij 25cm hoog.

Is het mogelijk om een foto met deze afmeting te laten afdrukken , heb al bij Profotonet gevraagd maar daar werken ze met vaste maten voor het afdrukken .

Willem

• BiWi

En als je nou een nieuw document maakt wat gelijk is aan een maat groter (dan 52x25) bij bijvoorbeeld Profotonet, jou foto (52x25) daar in zet en de rest wit laat. Dan kun je die witte randen later afsnijden en is het precies de maat die je nodig hebt…

gr. Bianca

• Gregoir

Je moet eerst in de fotozaak vragen wat de afmeting is van de standaardmaat waar 52x25 cm in past. Stel dat dat 60x40 cm is, dan maak je een nieuw document in je bewerkingsprogramma met die afmeting en sleep je je foto daarin. Thuis snijd je de witgebleven stukken er af en je hebt precies wat je hebben wilt.

Gregir

• Ramrod

Ok dat is me duidelijk , maar ik zit net in MS office picture manager te kijken maar kan daar alleen maar met pixels aangeven , kan niet de juiste afmetingen in cm aangeven .

Met welk programma kan je dit makkelijk realiseren?

Zit nu op mn werk maar heb thuis Elements7 op de pc ,is het daat evenueel mee te doen ?

Willem

• Gregoir

Met Elements zou het moeten lukken.

Gregoir

• prieckaerts

Moet lukken met elements anders download je het gratis programma photofiltre en doet het daarmee.

Is een goed en makkelijk programma.

• Remco Jan

Ik weet niet hoe nauwkeurig de afbeelding binnen die maten moet passen, maar is het niet het makkelijkst om de hele foto gewoon op 60x45 af te drukken, en dan het sukt van 52 x 25 er uit te snijden?

• Willie

Ik zou het ook op deze manier doen. 52x25 is namelijk een vreemde maat. Je kan dus net zo goed online de foto's bestellen. Bij bijvoorbeeld foto.com zijn heel veel formaten waaruit je kan kiezen. Een handige site over goedkoop online foto's afdrukken is goedkoop foto's afdrukken

Succes!

Gregoir Schreef:

——————————————————-

> Je moet eerst in de fotozaak vragen wat de

> afmeting is van de standaardmaat waar 52x25 cm in

> past. Stel dat dat 60x40 cm is, dan maak je een

> nieuw document in je bewerkingsprogramma met die

> afmeting en sleep je je foto daarin. Thuis snijd

> je de witgebleven stukken er af en je hebt precies

> wat je hebben wilt.

>

> Gregir