Nikon lens

• rovianne

Helaas is mijn kitlens 18-70 f/3.5-4.5 IF-ED niet meer zoals het zijn moet.. Hij maakt geen scherpe foto's meer terwijl de telelens en de 50 mm dit wel doen.

Hij is dus aan vervanging toe (is ooit een keer gevallen)

Maar welke lens zou dan een goede optie zijn? Dezelfde? Of zijn er in dit bereik nog meer mogelijkheden? En welk merk?

Ik heb een Nikon D70.

mvg Rovianne

• Remco Jan

Er is best wel veel te koop in dit segment. Wat is het budget? Wil je perse Nikon hebben, of zijn merken als Sigma of Tamron ook een optie?

Persoonlijk zou ik voor de Nikon 16-85 gaan, maar die is wel een stuk duurderd dan de 18-70. (16-85: ca 500 euro, 18-70: ca 200 euro).

• rovianne

Mijn budget ligt op 200-300 euro. En merk vind ik niet zo belangrijk, als de lens maar goed is.

zou je trouwens een lens na kunnen laten kijken of er inderdaad ergens iets kapot is en dit evt. laten repareren. Of zou dit veel te duur worden?

• Rudo

Volgens mij zijn de onderzoekskosten voor een lens van Nikon niet zo heel hoog. Maar je kan even contact opnemen met nikon-service, ze zitten in Beverwijk.

http://www.nikonservice.nl/

Groetjes van Rudo

• rob

lens is gevallen;door nikon-servicepoint geschatte reparatiekosten 550 euro;wat te doen?repareren- verkopen?nieuwe lens?in staat van nieuw!

• Thijs G

Verkopen?

• Dennis

Je zou kunnen kijken naar een Sigma 18-50mm F2.8-4.5 DC OS HSM a 269,-

Iets minder bereik, maar daar krijg je lichtsterkte EN stabilisatie voor terug.

De Sigma 18-50mm F2.8 EX DC HSM valt met 329,- net buiten je budget.

Mocht je geen problemen hebben gehad met de kitlens, kan je deze eventueel

ook op de 2e hands markt op de kop tikken.

• rob

Ik wil hem wel verkopen;in defecte staat ;vaste prijs:300 euro.

• nikonsjoerd

Lastig. Wat koste de lens bij aanschaf?

• IljaK73

De volgende lenzen zijn het overwegen waard en ze doen het absoluut niet slechter dan nikon lenzen,

-Tamron 17-50 f 2.8 a 340Euro

-Sigma 17-70 f 2.8-4.5 a 270Euro

Zijn voor beide nieuwprijzen maar je komt ze beide voor een stuk minder tegen op marktplaats.

Succes