ik ben een canon 30d eigenaar , en vraag me af wat nou werkelijk de voordelen zijn als je alle auto-focus punten gebruikt.
zelf gebruik ik er altijd maar een omdat ik zelf wil bepalen waar ik mijn scherptepunt wil
Je kunt niet scherpstellen met alle Af punten. Als je hem in de automaat stand of alle af punten aanzet dan zal de camera het AF punt kiezen die het beste is. Dat wil zeggen hij kiest diegene die het hoogste contrast waarneemt. Soms zijn dit 1 soms 2 of 3. Vaak niet diegene die jij wil.
In de niet automaat standen kun je zelf kiezen welke AF punt waarmee jij wil scherpstellen. Bij mij is staat hij vaak op de middelste. Maar ik switch ook wel eens naar het ander als de foto er om vraagd.
ook ik fotografeer net als remco jan , zoals ik het vroeger deed met het middelste af punt, ik vraag mij ook af of het echt wel zin heeft om heel veel af punten te hebben . ik had van iemand gehoord dat het hebben van 50 af punten geweldig is en dat je niet weet wat je meemaakt , vandaar dat ik benieuwd bent wat ik dan mist
Veel technische “verbeteringen” worden ingevoerd “omdat het kan”. Als je als camera-fabrikant daar niet aan meedoet, verkoop je ook niet veel meer. Een groot deel van de consumenten kickt toch op nieuwe features en “meer” (pixels, gigabytes, GHz, noem maar op).
Nu de megapixelrace niet zo'n vaart meer loopt, is het logisch dat fabrikanten nieuwe dingen zoeken waar je een makkelijk labeltje op kunt plakken. Voor een verkoper is het makkelijker om het aantal AF punten te noemen, dan over chromatische abberatie (om maar wat te noemen) te praten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?