Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS of Tamron AF 18-270mm /F3,5 -6,3 Di II VC LD Aspherical [IF] Macro

• Roy

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om de Canon 450d (body) aan te schaffen. Omdat ik tijden vakanties niet 2 lenzen wil meenemen twijfel ik tussen de volgende 2 lenzen:

- Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS

- Tamron AF 18-270mm /F3,5 -6,3 Di II VC LD Aspherical Macro

De eerste optie is ongeveer 100 euro goedkoper. Maar dit is voor mij niet bepalend. Ik wil gewoon een goede lens.

Welke lens adviseren jullie mij?

Bedankt voor alle reacties,

Roy

• De Dons

Kijk eens op www.photozone.de tik daar je lens in en je zult kunnen zien wat en hoe een objectief voor resultaat kan geven.Succes

• gerard

In de eerste plaats zou ik persoonlijk van het f/ getal uitgaan, dit heeft te maken hoe lichtsterk de lens is, helaas zit hier dan weer een kostenplaatje aan vast.

Een f/ 2.8 lens met een vast brandpunt over het hele berijk, dus niet f/3.5 bij groothoek en f/5.6 bij tele.

Als je dan toch voor de f/3.5.5.6 IS wil gaan zou ik persoonlijk voor de Canon gaan, Sigma lensen zijn ook een beter alternatief dan de Tamron.

• Fotomark

De Tamron ken ik en is op de uiterste zoomstanden niet al te best.

Veel vignettering op groothoek, veel vertekening in tele.

Canon is wat beter maar al die hele lange zoonlenzen zijn optisch niet top.

Je kan eigenlijk beter de lens in 2en splitsen.

DWZ 1 X Bijv 17-85 en 1 X 55-250 of 75-300. Veel betere optische kwalitiet.

Wil je toch een lens, koop dan een Sigma 18-200 of de Canon.

• lenzvilozoov

De Tamron is optisch redelijk , maar heeft een slechte autofocus, daarom is de Canon te verkiezen.

Bij voorkeur niet op de stand auto te bebruiken wegens de zeer onscherpe hoeken die bij grotere lensopeningen optreden

• lenzvilozoov

Wat moeten we hiermee.

Superzooms met F2.8 doorgaand bestaan niet , dat zou 3 kilo wegen en 10000€ kosten.

Berijk?

Sigma lensen? Met een booch omleen loben.

• nikonsjoerd

Deze supersooms bestaan dus wel zie:

http://www.sigmabenelux.com/producten/2/objectieven/12/tele/1/sigma/39/120-300-28-ex-apo-dg-hsm

en slechtds 2kg.

of deze:

http://www.sigmabenelux.com/producten/2/objectieven/12/tele/1/sigma/42/200-500-28-apo-ex-dg

maar da's een beetje overdreven.

Kortom Roy… Sigma niks mis mee, alleen zoals eerder gezegd op dit bord is een 18-200 lens er

eentje van compromissen.

Tot slot kan ik het toch niet laten ( :D ) om te vragen waarom je voor een Canon 450 gaat en niet voor een

Nikon D60 ofzo.

• lenzvilozoov

Dat zijn telezooms en geen superzooms

Een lens zonder normaal - , laat staan groothoek is geen superzoom en gezien de vraagstelling wil ie ook normaalbereik…..