Keuze nieuwe camera

• HFW

Hallo,

ik wil graag 1 deze dagen een nieuwe digitale camera kopen. Echter door alle keuze weet ik niet goed watvoor toestel ik het beste kan kopen. Het is tot nu toe voor hobby, maar ik wil er wel serieus mee bezig gaan, het gaat me niet enkel om wat vakantiekiekjes. Dus voor ik een keuze kan maken hoop ik bij deze wat ingelicht te kunnen worden.

Wat bepaald het prijsverschil? Is dat vooral het aantal keer optische zoom (dat idee krijg ik)? Ik wil in ieder geval een goed toetstel met scherpe foto's (allerbelangrijkst). En ik heb al even wat voorbeeldfoto's van verschillende toestellen bekeken maar zelfs de foto's van een spiegelreflexcamera vallen me qua scherpte tegen. Ligt dat nou aan mij of zijn de foto's vaak (wanneer je ze full size bekijkt) echt zo onscherp? En waar moet ik verder op letten? Tips? Alvast bedankt..

• Grietman

Dag

Kijk eerst meer eens goed rond, het woud van de digtale camera's.

Maar de een tip is de Panasonic TZ6

mvrg Grietman

• De Dons

www.photozone.de

www.dpreview.com

kijk en vergelijk,zoekses !!!

• prieckaerts

Als je serieus wilt gaan fotograferen zul je toch een spiegelreflex moeten aanschaffen want je zult al snel gebruik willen kunnen maken van verschillende lenzen.

Zelf ben ik een absolute pentaxfan maar ik kan je alleen aanraden ga naar een goede fotozaak en neem daar verschillende toestellen in de hand.

Een toestel moet je ook “passen”en laat je goed voorlichten.

Ga dan naar huis en denk nog een goed na voor je beslist.

Het voordeel van een spiegelreflex is is dat je een body koopt met daarbij de lenzen die jij nodig hebt.

Om je een klein voorbeeld te geven volgende foto is met een macrolens gemaakt:

• HFW

Bedankt, alleen hier kom ik om eerlijk te zijn niet echt verder mee. Sites met toestellen zijn er zat, en ik kan wel reviews van allerlei toestellen gaan lezen maar als ik niet weet waar te beginnen is dat een heidens karwei waar ik weinig mee opschiet.

Ik ben nog student dus een spiegelreflextoestel met verschillende lenzen kan ik (helaas) niet betalen, ik zoek een toestel waarmee ik zo scherp mogelijke foto's kan maken (tot ong. 275eu). Misschien is dit simpeler gezegd dan gedaan maar daarom wil ik wel graag weten waar ik dan op moet letten, anders kom ik nooit tot een (goede) keuze. Dus hopelijk kunnen jullie me daarbij wat verder helpen?

• nikonsjoerd

Ik denk dat het toch echt aan jou ligt. Of aan de fotograaf die de onscherpe foto's gemaakt heeft waar jij naar zat te kijken.

• nikonsjoerd

Met de meeste camera's kun je scherpe foto's maken. Tenzij je op de grenzen gaat zitten wat je camera kan. B.v. de 20x zoom volledig gebruiken in het schemer vanuit de hand gaat onscherpe foto's opleveren.

• prieckaerts

Als je aan die prijs gebonden bent en dat is al best veel voor een student dan zou ik inderdaad een spiegelreflex maar laten.

Maar toch naar een goede fotozaak gaan en daar toestellen bekijken en om advies vragen welk toestel het best past wat jij wil.

En denk eraan het aantal megapixels telt echt niet zo in een compactcamera gewoon omdat de sensor kleiner is dan in een spiegelreflex.

Je kunt dan als je weet welk toestel je wilt gaan prijsshoppen.

Scherpe foto's maak je met elk toestel van tegenwoordig, dat is een kwestie van goed fotograferen.

Succes.

• Ramrod

Zou voor de TZ6 van Panasonic 258euri gaan , of voor 50euri meer de nieuwe TZ7 .

Heb van de TZ 7 foto,s gezien en erg goed , ook leuk je kan er mee HD kwaliteit video,s mee opnemen en prima kwaliteit