Cursus

• natascha

Ik heb altijd een panasonic tz1 gehad en nu een nikon P90 gekocht. Geen spiegelreflex dus. Ik werkte altijd met de automatische stand, maar ik wil daar meer zelf invloed op uit gaan oefenen. Ik heb daar nog geen verstand van en wil dus een cursus volgen.

Welke cursus raden jullie me aan?

Ik ga eind augustus op vakantie en zou graag daarvoor meer willen leren van mijn camera.

• Remco Jan

Normaal gesproken zou ik adviseren om bij de lokale fotoclub of volksuniversiteit (of wie dat doet bij jouw in de buurt) een cursus te volgen. Maar

die beginnen pas weer na de vakantieperiode.

Ik zou gewoon een fatsoenlijk boek halen, bijvoorbeeld van Michael Freeman of Lee Frost. Die boeken zijn weliswaar niet specifiek voor jouw camera, maar dat maakt op zich niet uit. De fotografische basistechnieken zijn voor iedere camera hetzelfde.

• Frans

Is misschien handig om te weten waar je woont ….. er zijn misschien wel aardige collega fotografen die voor een flesje wijn je iets willen vertellen ?

• Ruth Visser

Beste Natasha,

Ik ben freelance fotograaf (nu 1 jaar afgestudeerd aan de koninklijke academie voor beeldende kunsten in den haag, alwaar ik fotografie heb gestudeerd)

Ik woon in amsterdam en heb al vaker mensen (die ook van de automatische camerastand afwilden) wegwijs gemaakt in de fotografie.

Mocht je geinteresseerd zijn in enkele prive lessen voordat je op vakantie gaat dan kun je mij mailen op ruthvisser_999@hotmail.com

Succes!

Vriendelijke groet, Ruth

ps. mijn tijdelijke website (staat geen commercieel werk op want andere website is in onderhoud) is: www.ruthvisser.exto.nl