Welke digitale spiegelreflex

• Dennis

Hallo allemaal ik ben op zoek naar een nieuwe fotocamera,mijn voorkeur gaat uit naar een digitale slr.Het is mijn eerste digitale slr en ik wil er tussen de €400,- en €500,- voor uitgeven incl. lens.Welke zou ik het beste kunnen nemen en waarom.

Mvg Dennis

• cornolio

Hoi Dennis

Voor 250/300 heb je een Nikon D40 met 18-55 lens en dan heb je nog geld over om er een andere lens bij te nemen.

Het licht er wel aan hoeveel ervaring je heb met spiegelreflex camera,s maar dit is een goede camera om het mee te leren en het is best een goede camera.

Misschien ga je liever voor Pentax of Canon of zo.

Kijk eens op de site,s van Konijnenburg of Camera expres en bedenk dat je best wel een goede tas kan gebruiken om alles een beetje heel te houden.

Groeten van cornolio

• Dennis

cornolio Schreef:

——————————————————-

> Hoi Dennis

>

> Voor 250/300 heb je een Nikon D40 met 18-55 lens

> en dan heb je nog geld over om er een andere lens

> bij te nemen.

> Het licht er wel aan hoeveel ervaring je heb met

> spiegelreflex camera,s maar dit is een goede

> camera om het mee te leren en het is best een

> goede camera.

> Misschien ga je liever voor Pentax of Canon of

> zo.

> Kijk eens op de site,s van Konijnenburg of Camera

> expres en bedenk dat je best wel een goede tas kan

> gebruiken om alles een beetje heel te houden.

>

> Groeten van cornolio

Hoi Cornolio ik heb nog een oudere lens liggen maar ik weet niet of die nog bruikbaar is,ik zal zo even het merk en typenummer opzoeken

• Dennis

Ik heb nog een lens liggen van het merk Luxon(???) er staat op Lucon MC auto zoom 1:3,9 f=80-200mm 55 diameter No. 912504.Misschien weten jullie of dit nog wat is..

• Joop

Ga voor een Canon of een Nikon met kit lens.

Maar ga echt even naar de winkel om beide camera merken even vast te pakken en kijken wat het beste bij past.

• Dennis

Joop Schreef:

——————————————————-

> Ga voor een Canon of een Nikon met kit lens.

> Maar ga echt even naar de winkel om beide camera

> merken even vast te pakken en kijken wat het beste

> bij past.

hoi Joop maar die heb je niet voor het budget wat ik heb of kijk ik niet bij de goede zaken??Neem bijv de canon eos 450 die gaat al over de €500 zonder kit

• nikonsjoerd

Van deze 2 merken zijn er heus wel kitjes die in je budget passen. Kijk maar eens op:

http://www.cameranu.nl/artikel/9109/Nikon_D60_18-55_VR.html voor slechts 449 euro.

De Canon 1000D + lens zit in hetzelfde prijssegment.

• Remco Jan

Wat voor vatting? Indien voor Nikon dan kan je 'm eventueel nog handmatig gebruiken op ene Nikon DSLR. Verder staat het vooral mooi in de vitrinekast….

• prieckaerts

Waarom kijk je niet eens bij pentax.

Geweldige en stevige spiegelreflexen voor een heel redelijke prijs.

Bovendien kun je er nog alle oude lenzen die je makkelijk tweedehands kunt kopen ook zonder problemen op gebruiken.

• Gerard

Mijn idee ! Op advies van fotohandelaar ook naar Pentax K20D gegaan. Had nog diverse objectieven liggen. Ideale camera, lekker stevig en robuust.