Camera maakt gele onzichtbare foto's

• Vincent Mepschen

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje, mijn camera maakt gele foto's en ze zijn ook zo onscherp als het maar kan. Ik weet niet wat het probleem kan zijn, maar ik hoop dat iemand het weet. Hier staan wat gele foto's in:

http://www.mijnalbum.nl/Album=DHMHF4Q4

Groeten Vincent

• votovilozoov

Lijkt me een defecte sensor.

Er is een serie camera's geweest met een Sony sensor van een paar jaar geleden, waarbij dat onder garantie werd gefikst, oa. Canon.

• Joop

Canon gebruikt geen Sony sensoren. Heeft deze ook nog nooit gebruikt.

Nikon gebruikt wel Sony sensoren.

Inderdaad dit lijkt een kapotte sensor.

• Vincent Mepschen

Oke, bedankt voor de informatie!

• votovilozoov

Joop Schreef:

——————————————————-

> Canon gebruikt geen Sony sensoren. Heeft deze ook

> nog nooit gebruikt.

>

Ome Joop weet waar Canon de sensors haalt.

Even Googelen vriend…

In ALLE Canon compacten zaten en zitten Sony sensoren.

Daarom werden dit soort problemen ook buiten de garantie verholpen, Canon stuurt de rekening gewoon door naar Sony.

• Joop

Ten eerst ik ben je vriend niet en je bent ook geen familie van mij dus een beetje normaal reageren graag….

en in alle compacts van Canon zitten niet alijd Sony sensoren. Ik zelf was even vergeten dat in de compacts een CCD sensor zit.

Inderdaad vaak afgenomen van Sony maar niet altijd! Er zijn meer fabrikanten die CCD sensoren maken.

Maar in de nieuwste versies van de compacts stopt Canon nu Cmos sensoren uit eigen huis en net zoals in alle DLRS van ze. De voordelen ervan zijn bekend.

• fotomark

Nou nou, die Joop is snel op zijn teentjes getrapt!

Zag er zelf geen belediging in dus zijn reactie is een beetje apart.

Welke camera praten we overigens over?

• Joop

Dus je vindt het normal dat iemand die jij niet kent even jou met “vriend en Ome Joop” aanspreekt.

Doe dat eens even een keer op straat tegen een onbekende in Amsterdam.

Fatsoen heeft het hier mee te maken en niet met belediging of iets dergelijks.

• Remco Jan

Dit is nu precies wat fotomark bedoelt denk ik….

• fotomark

Pfoeh,

Die ome Jopie!!!

Hee, heel de wereld is niet tegen jou hoor?! En vat niet alles zo persoonlijk op.

En dit is internet dus mensen praten anders tegen elkaar als in het “echte” leven.

Wil je vorlgende keer met U aangesproken worden meneer Joop.