Hoi Remco Jan,
Het klinkt misschien ‘vreemd ’je hebt een zekere vrijheid.
Ondanks dat je uren moet wachten op het moment waarom het gaat.
Alleen het betaald jammer genoeg nog niet veel.
Groet, Ilse.
Hoi Charlotte,
Ik had mijn basisopleiding gedaan op de fotovakschool en ik had zoiets van oke ik ga! er tegen aan.
Zo kwam ik bij een lokale krant binnen. Na diverse opdrachten die ik zelf naar voren bracht en de foto's werden ook geplaatst in de krant.
De betaling was niet veel, maar goed.
Zo was ik ook lid van NVJ als uitzonderlijk lid. Binnen twee jaar moest ik als het ware kunnen aantonen hoeveel opdrachten ik had gehad en hoeveel mijn verdiensten waren. Dan zou ik mijn perskaart krijgen. Dus heel je administratie bijhouden : hoeveel uur je gebruikte voor je fotografie, telefoontjes, vakliteratuur lezen enz.
Naast mijn gewone baan en een gezin.
Nu heb ik even alles stil gezet. Het is heel moeilijk om je netwerken bij te houden.
Ik had zelfs sommige fotografen mijn opdrachten gegeven. Sommige reacties waren positief tot een heel rare reactie van een heel bekende fotograaf.
Nu begint het weer op te borrelen als het ware en ik wil verder. Ook kwa opleiding.
Een echte goede opleiding voor persfotografie schijnt er hier in Nederland niet te zijn. Dit had ik van Eddie Peters gehoord.
Ik zoek verder.
Groet, Ilse.
Op een gegeven moment werd het iets teveel ik werk ook nog 32 uur in een ‘gewone’baan om het zo te zeggen.
wat is er mis met mobieltjes die foto's kunnen maken?
ik heb vorig jaar foto's met mijn sony ericson K800i gemaakt (keukenhof) en daar zitten hele mooie tussen, zeker als je die op een flatscreen TV bekijkt, snap je niet dat er nog mensen een compact of zelfs een dslr willen hebben. OK, wel een beetje overdreven en de lichtomstandigheden moeten wel een beetje goed zijn en je moet geen speciale effecten willen zoals bij het gebruik van tele en groothoek, dan heeft de gsm wel beperkingen.
Dank je!
er zijn wel goede opleidingen hoor. Koninklijke Academie in Den Haag heeft volgens mij fotojournalistiek. Wel full time dus, en geloof dat st Joost in Breda ook iets heeft… En tja, beste kun je naar Arhus in Denemarken gaan… Ik heb zelf nog eeen gooi naar een school in London gedaan…
Succes!
heb je ook een site?
Hoi Charlotte,
Den Haag wist ik wel. Maar 4 x in de avond in de week is er een deeltijd opleiding. Moeilijk naast je werk.
En ik heb geen oppas voor mijn kind.
Dus ik moet heel creatief zijn. Loop hier heel goed over na te denken…..dat snap je wel.
Denemarken klinkt ook aantrekkelijk misschien in een volgend leven als dit zou bestaan.
Vertel iets over Londen die opleiding?
Een site moet ik nog bouwen….
Groetjes Ilse.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?