persfotografie

• ilse W

Vraag : Het valt mij vaak op dat ik heel weinig vrouwelijke persfotografe's zie.

In het vak van persfotografie,

ken ik tot nu toe maar vier.

Groet, Ilse.

• Remco Jan

Wellicht vinden de meeste vrouweljke fotografen dit geen interessante tak van het vak…

• ilse W

Je ziet het al in de opleiding, ze kiezen als het ware de veilige kant van fotografie.

• de Tobfotograaf

ilse, aan jou de eer, daar verandering in aan te brengen

• lotjenr1

bij mijn opleiding waren we juist met 2 mannen, 9 vrouwen. 1 man (en wat meer vrouwen) haakte nog af. Maar was ook niet de beste opleiding :s (journalistiek met richting fotografie)

• ilse W

hoi lotjenr1

vraag welke opleiding was dit?

en ben je zelf nog door gegaan?

groet Ilse

• ilse W

beste tobfotograaf, dat probeer ik ook.

nu eerst een goede betaalbare opleiding.

naast een werkweek….van 4 dagen.

groet Ilse

• Remco Jan

Wat trekt je eigenlijk aan in de persfotografie?

• lotjenr1

Hoi Ilse,

Ik heb journalistiek gedaan in de hogeschool van utrecht, met afstudeerrichting fotografie. Ik doe er niet veel mee. Vind mezelf niet goed genoeg, en nog belangrijker, ik houd niet van financiele onzekerheid en werk graag regulieren uren.

Groet

Charlotte

www.charlottedirkse.nl

• lotjenr1

Bedenk dat er veel energie in gestoken moet worden. Niet alleen kwa opleiding, maar ook daarna: opbouwen netwerk, behouden netwerk etc. Het is een onzeker beroep, en met de ‘niet professionele fotografen’ (ik wil niemand beledigen hoor!) die ook steeds vaker foto's van mobieltjes aanbieden wordt het lastiger. Veel vang je ook niet meer voor foto's. Lees ook eens de discussies van de NVJ, en dan de fotografentak (www.villamedia.nl)….