welke lens op een canon 1000d

• guido

hallo

ik heb met een beetje geluk een canon 1000d body gekregen

maar ik moet er nog wel een lens bij kopen.

maar welke??

ik ben van plan hem te gaan gebruiken voor in en om het huis

en ik ben een geginnende vliegtuig spotter

dus inzoomen is ook wel belangrijk

maar ik wil eigenlijk maar een lens kopen en ik heb +/- 250,- te besteden

dus ik zoek eigenlijk een lens die alles een beetje kan

graag advies

b.v.d.

guido

• kompjoetervilozoov

Zoals gewoonlijk moet dit afgeraden worden, zeker voor 250€, je koopt dan een lens nergens zo goed in is dat je er lol in hebt.

EF s18-55 IS (veel op Marktplaats momenteel) plus EFs 55-250 IS, is jouw setje.

Bovendien is upgraden hierna veel logischer , in normaal- dan wel telebereik naar wens.

Geloof je me niet? Kijk eens hoeveel 18-200/18-250/28-200/28-300 er in de aanbieding zijn.

Allemaal mensen die ook geloofden in de 1 lens-oplossing.

Goede raad is goedkoop.

• Joop

Het enige juiste antwoord.

• De Tobfotograaf

waarom afraden, niet iedereen die een dslr krijgt kan een duur objectief aanschaffen. vroeger werd nog wel eens een goedkoop objectief geadviseerd om eerst eens met de dslr te leren werken en dan kijken hoe je verder wil met die hobby.

• kompjoetervilozoov

Harry, ik kan je hier niet volgen.

Ik raad nooit iets duurs aan, dus ook nu niet.

Maar ik ben wel erg voor waar voor het geld,

Met het door mij aangeraden setje heeft ie voor een paar tientjes meer, meer plezier.

• Joop

Van waar deze reaktie,

Er werd advies gegeven om met de beginners set te beginnen.

kompjoetervilozoov schreef:

>

> EF s18-55 IS (veel op Marktplaats momenteel) plus EFs 55-250 IS, is jouw setje.

> Bovendien is upgraden hierna veel logischer , in normaal- dan wel telebereik naar wens.

Dit is de set om mee te leren fotograferen. Je hebt een heel mooi bereik en beginner heel goede lenzen. Veel beter dan die superzooms zoals de18-200.

• Marcellus

Voor vliegtuigspotten niet geschikt, maar wel een goedkope lens, de 1.8 50 mm van Canon. Kan je later gaan aanvullen.

• De Tobfotograaf

en ik raad bijna nooit iets goedkoops aan. dat wil niet zeggen dat ik alleen maar duur spul koop of aanraad. er zijn uitzonderingen. in dit geval leek het mij dat iemand die een dslr krijgt, niet veel geld heeft er een duur obtiek bij te kopen.

de reden om nooit goedkoop spul te kopen, verdien je meestal terug.

daar zijn diverse redenen voor, meestal valt de kwaliteit tegen, maar igv optiek komt er nog eens bij dat er nu veel aps c formaat verkocht wordt. dat betekt dat als je overschakelt op ff formaat, je glashandel kan inruilen.

echter voor een beginner die een goedkoop objectief koopt valt de schade nog mee en hoeft ie niet lang te sparen voor een duur objectief, waarvan hij of zij nog niet weet of dat bij zijn hobby past m.a.w. of dat een geschikt obtiek voor zijn uiteindelijke set. dat zij zaken waar de fotograaf eerst nog eens over moet nadenken, van wat ie wel en niet wil.