Welke Canon ???

• Joop

Dat is VGA kwaliteit wat ook op de 500D kan, maar de 500D kan ook filmen in HD kwaliteit en dat is maar op 20 fps op de hoogste resolutie.

En het is ook niet in MPG filmpje zoals vele compact camera's maar in de quicktime MOV formaat.

MOV (Video: H.264, Geluid: Lineair PCM)

Filmformaat

HD (16:9)1920 x 1080P -20 bps,

1280x720P -30 bps,

SD(4:3) 640 x 480 -30 bps

• Olaf

Maar het quicktime MOV formaat zoals je schrijft is toch af te spelen op een HD LCD televisie ? of op een PC ?? Of SD kwaliteit ipv HD ??

• JeroenW

Olaf schreef:

>

> Sorry, heb een 380 EX speedlite flitser. Deze werkt dus

> kennelijk wel ?

> Ik heb een tijdje geleden mijn Sigma lens op een toestel, een

> 400D geprobeerd en daar werkte hij wel. Ander type camera dus

> niet ?

Nee, als het op een 400 werkt kun je voor 99.99% zeker zeggen dat het op een 500 ook wel werkt.

> Aparte cam is wel weer extra meenemen. Heb al gelezen dat je

> niet met de 500D niet in de hoogste reolutie moet filmen.

• Ad

Of even converteren op de PC

• Marije Weterings

Ik zou voor de 1000D gaan. Ik heb hem zelf ook, naast een canon 5d mark ii, maar de 1000D is goed en diep in kleur.

voor het filmen zou ik geen DSLR gebruiken, daar zijn ze gewoon niet op gebouwd.

• isanboer

Heb je ook ervaring met Canon zoomlens 70-200 mm f/4 IS in combi met de 5D mark ii,en misschien eventueel een 1,4 en of 1,7 ring ook van Canon ?

Het toeval wil dat ik de hele dag al de 5 D Mark ii in de tijdschriften ,en testen aan het lezen ben.Een praktijk ervaring te lezen is nuttig me dunkt.

NB,Alles wat ik over de Video mogelijkheden lees is positief,en met een externe stereo micr. erbij is misschien wel een juiste optie.Het is niet de bedoeling voor veel video’s,maar wel af en toe een paar minuutjes.

• Joop

Op een crop camera een dijk van een lens;

Every now and then EOS, the goddess of mercy, seems to speak to the Canon lens designers and this time they listened carefully. The Canon EF 70-200mm f/4 USM L IS may well be the very best tele zoom on the market today .

Maar op full Frame niet anders;

The Canon EF 70-200mm f/4 USM L IS is an amazing lens. It is truly outstanding when used on APS-C DSLRs and it suffers only from a minor quality deteriorations on full format DSLRs.

Full Frame test EF 70-200 L F/4 IS USM

• nikonsjoerd

Hier is toch wel duidelijke lichtavfal te zien: http://photozone.smugmug.com/photos/517064323_qtYka-O.jpg

• isanboer

Het ziet er wel fraai uit.

Een full frame SRL is al jaren een wens van me,maar ik ga nog wel even door met “ huiswerk ” maken.