JVC CU-VD3

• De Tobfotograaf

In plaats van foto's tijdens een reis op een notebook te zetten, zijn er diverse andere mogelijkheden. Zo heb je van allerlei merken imagetanks. Nu viel mijn oog bij foto klein op de CU-VD3 van JVC. Hiermee kan je video op dvd zetten. In plaats van een draagbare dvd-speler (recorders ben ik nog niet tegen gekomen) leek mij dit een handige manier om een back-up te maken. Maar dan moet dat wel i.c.m. DSLR's ook werken. Dat wisten ze in de winkel niet en op internet heb ik geen duidelijke info daar over gevonden. Heeft iemand daar ervaring mee?

• JeroenW

Wat ik van dat ding snap werkt 't alleen met jvc everio camcorders. Verder lijk je het branden op te starten vanaf de camcorder. Ik kan me zo 123 niet voorstellen hoe dat met de spiegelreflex gaat werken.

Download anders 's de handleiding.

Oh, en itt image tanks werkt deze niet op batterijen.

• Remco Jan

Bestaan er eigenlijk geen card readers waarmee je de inhoud van het ene naar het ander kaartje kunt copieren?

Dan heb je een supercompact backup systeempje dat weinig stroom nodig heeft en ook niet duur hoeft te zijn. Kaartjes krijg je bijna voor niks tegenwoordig (voor backups heb je tenslotte geen snelle kaartjes nodig).

• De Tobfotograaf

ja sitecom heeft zo iets, een apparaatje waarmee je van usb naar usb kan copieren. het heet copy/box of zo iets. maar van mijn usb cardreader naar mijn losse harddisc werkt het nou weer niet. je hebt geen controle op wat je aan het doen ben. het copieert alleen van a naar b. het duurt heel lang, het vreet batterijen en er zit maar 1 knop op. ook zitten er rode en groene leds op die aangeven wat ie aan het doen is. de bediening is heel vaag, net als de werking van dat ding en net als alle andere dingen van sitecom .