keuze tussen canon camera's

• karel

ik zou voor de canon 450 met 18-55 IS , kitlens kiezen, is er al voor rond de 500 euro.

Daarnaast zou ik voor de 70-200 f4 lens van canon kiezen , dit is een zeer goede lens voor rond de 550 euro.

Een zoomlens van groothoek naar tele (bv 18-200) daar zou ik nooit voor kiezen.

• Joop

Waarom nou de 70-200, kijk ze begint net dan is de 55-250 a € 242,00 een veel betere keus om mee te beginnen.

• kees

Waarom ga je voor een spiegelreflex als het wisselen van lenzen je niet bevalt?

Gr Kees

• karel

ja , de 55-250 is zeker een goede keuze voor iemand die net begint , maar toch zou ik in de winkel even vragen het verschil uit te mogen proberen zoals ik heb gedaan ,tenzij het een geldkwestie is , en als dat zo is dan zou je de 70-200 2ehands voor rond de 350 euro kunnen kopen

• De Tobfotograaf

als die 70-200 f4 van Canon nog even kan wachten, spaar dan door voor de 70-200 f4 met IS, niet vanwege de IS, maar het is optisch veel beter dan alleen maar de toevoegin van IS.

• Joop

Krijg je geld voor iedere opmerking die je maakt op dit forum over deze lens.

• De Tobfotograaf

ja heel veel zelfs, nog 3x en ik ben miljonair

• De Tobfotograaf

PS, jammer dat ik al een EF-100-400 IS USM heb anders had ik zeker die andere gekocht. zelfs de lichtsterkere 2.8 zou ik niet aanraden. maak niet de fout er een 1,4 of 2x extender er bij te gebruiken. zoiets doe je niet met zooms.

• kompjoetervilozoov

Als het op millimeters aankomt legt de 70-200 (welke dan ook) gewoon af tegen een 100-400.

Vergelijken heeft weinig zin.

• De Tobfotograaf

weet ik, maar i.c.m. een cropfactor van 1.6 heb ik liever de 70/200. eigenlijk had ik toen ik nog analoog werkte de 400 gekocht om niet te veel van optiek te moeten wisselen. maar de cropfactor zorgt er voor dat de 100-400 een 160-640 wordt. die 640 is niet erg, die 160 wel. als die op de body zit, moet je veel sneller terug naar een ander objectief, immers met 100mm fotografeer je vaker dan een 160.

op het moment dat de eos 5 (niet de d5) defect raakte was een ff nog te duur.

vandaar dat ik nu een 450d heb. jammer maar het fotografeert wel goed.