keuze tussen canon camera's

• Susan

Hallo,

Ik wil een Canon Digitale Spiegelreflex Camera kopen.

Nou twijfel ik tussen een tweedehandscamera de Canon 350D of een nieuw aan te schaffen Canon 450D of 500D.

Kan iemand mij vertellen wat de voordelen zijn van de 450D of 500D?

Alvast bedankt.

Groetjes Susan

• Susan

Even nog ter informatie: ik wil er sowieso een lens van 18-200 mm bij kopen. Ik heb nou een tijdje een camera geleend en het wisselen van lenzen bevalt me niet.

Ik twijfel nog tussen een Canon lens of een lens van Sigma die op de Canon past. Iemand tips?

• Ad

De Sigma dus niet.

• Nikon Sjoerd

Waarom een Canon en geen Nikon als ik vragen mag?

• Randy

Kijk maar uit Susan. Sjoerd heeft het niet zo op Canon ;)

• kompjoetervilozoov

Een superzoom en dan ook waarschijnlijk op de automaat:

Tegenvallers gegarandeerd……..

• Susan

Jammer dat er geen antwoord op mijn vraag gegeven wordt (ik vroeg om voor- en nadelen), en waarom ga je er gelijk vanuit dat ik op de automaat ga fotograferen?

• kompjoetervilozoov

Lat ik het eens beter doen…

Ik denk dat een 450D of 500D lood om oud ijzer is, tenzij je wil filmen met de camera.

Ging ik ten ontechte van de automaat uit? Des te beter….

We zien namelijk heel erg veel dat mensen denken dat het met een spiegelreflex automatisch veel beter gaat, en dat is niet zo, integendeel.

Geen enkele van de goedkopere 18-200 's is eigenlijk echt aan te bevelen, en zelfs de Canon variant is niet echt goed (zeer onscherpe hoeken, doet voor mij de deur dicht)

Over de Tamron 18-250 en 18-270 IS zijn de berichten wat beter.

• Susan

Bedankt voor je reactie.

Vind je dat de 450 veel voordelen heeft ten opzichte van de 350 die ik tweedehands (en dus goedkoper kan krijgen)?

groetjes Susan

• Joop

De 450D heeft niet meer voordelen dan de 350D.

Ik vindt persoonlijk de 350D een van de beste consumenten camera's die Canon ooit heeft gemaakt. Ik gebruik hem zelf ook nog steeds. Ik loop soms tegen de limiet van de camera aan, maar rumours die uit Japan komen hebben mij nog steeds niet doen overstappen.

En echt wil je goede foto's maken koop geen superzoom.

Zijn echte compromis lenzen. Wil je er dan toch echt een koop die van Canon.

Maar goed ieder zijn smaak.