M'n lastigste onderwerpen

• JeroenW

Nog steeds. De groep mussen die bij mij komt eten.

Klein, nerveus, sterk contrast in licht met de achtergrond.

• De Dons

Gast aan tafel !!

Ffe zonder dolle met welke lens gemaakt? Is gewoon lastig toch om dat kleine beweegbare “gastje” perfect te belichten en perfect scherp te krijgen, ziet er niet slecht uit naar mijn idee, en als je er zelf maar tevreden over bent.

• JeroenW

Spotgoedkope sigma 70-300 APO op 300mm. Sinds ik de D300 heb is dat echt de zwakste lens uit de tas. Ik denk dat ik met dit soort platen echt tegen de limieten van die lens aanloop.

• rob

Hier blijf ik ook maar proberen maar wat zijn ze snel en beweeglijk.

Deze is gemaakt met een vivitar 1 serie 70-210mm

• JeroenW

Wel door glas heen zeker? Je huisje staat beter dan ‘t mijne, je hebt gelijkmatiger licht da’s ook prettig en geeft fijne foto's.,

• Remco Jan

Opzetten en dan fotograferen is het makkelijkst, maar dat mag geloof ik sinds deze week niet meer: http://www.nu.nl/algemeen/1958353/natuurfotografen-krijgen-gedragscode.html

(en terecht overigens).

• rob

De gedragscode was ook al te lezen bij vroege vogels:

http://vroegevogels.vara.nl/Nieuws-artikel-single-view.469.0.html?&tx_ttnews=349474&cHash=2319d40dce

Ben het er helemaal mee eens.

• JeroenW

Regel 3 zondig ik heel regelmatig. Of telt mijn tuin niet als natuur?

• rob

Ik zie het gewoon voeren van de vogeltjes in mijn tuin niet als horende onder punt 3.

Wel kan het een probleem worden als mensen in de natuur maar klakkeloos eten gaan rondstrooien om foto's te kunnen maken.

“Mijn” musjes zijn dol op een kliekje rijst o.i.d. en papa merel is al gewend om mij luidruchtig te waarschuwen vlak voor het raam als zijn appel op is.

Wel geef ik nooit meer dan de vogels snel op kunnen zodat er niets blijft liggen wat ratten e.d. aantrekt, en dat ik dan buiten op een stoeltje zit met mijn camera daar zal niemand problemen mee hebben denk ik.

• JeroenW

Pa merel lust appel?