Afstand tot foto maken 100 meter.

• enrico1972

Beste mensen,

Mijn bedoeling is om foto's te maken voor een kennis met een nieuwssite.

Dit kunnen allerlei foto's zijn van omvergereden lantarenpaal tot en met demonstratie's.

In het ene geval sta je redelijk dichtbij en in het andere geval is het veiliger om bijvoorbeeld 100 meter afstand te houden.

Wat voor camera en lens is daarvoor verstandig ?

Het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat als ik op 100 maximaal 150 meter afstand sta dat ik na het inzoomen wel een duidelijke foto kan maken.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

• JeroenW

Dikke telezoom, 150-500 van sigma bijvoorbeeld is een aardige lens en nog redelijk betaalbaar. 100 meter is gewoon lastig ver weg.

• enrico1972

Hoi JeroenW,

Dank voor je reactie.

Dat is geen kleine lens zeg.

Als 100 meter lastig ver weg is wat is dan de maximum afstand om doormiddel van inzoomen een goede foto te maken ??

Ik ben dus opzoek naar een camera met lens.

• JeroenW

enrico1972 schreef:

>

> Hoi JeroenW,

>

> Dank voor je reactie.

> Dat is geen kleine lens zeg.

Redelijk compact voor een lens met die specificatie's.

> Als 100 meter lastig ver weg is wat is dan de maximum afstand

> om doormiddel van inzoomen een goede foto te maken ??

>

Wat is een goede foto?

> Ik ben dus opzoek naar een camera met lens.

Snap ik maar aangezien bij wat jij wilt glaswerk heel belangrijk is kun je beter daar naar kijken en dan naar een camera.

Om je een idee te geven. Damherten op 31 meter met een 70-300 zoom.

• Sip

Je zult zeker die 500 mm die Jeroen adviseerd nodig hebben. Is zeker geen slechte lens hoewel je natuurlijk ook 5 x zoveel uit kunt geven. Ik neem aan dat de gemaakte fotos niet altijd met volle zon is dus wat wel belangrijk voor je is, is de lichtsterkte, want flitsen op 100 m afstand valt een beetje tegen. Wil je een stuk goedkoper kijk dan eens op de advertenties van marktplaats daar adverteerd een bedrijf uit Emmen die 500 en 800 mm lenzen (zéér compact) aanbied voor een weggeefprijs maar ga die eerst wel uittesten, want ik heb niet veel vertrouwen in zulke compacte lensen.

• Sip

Als je hier even kijkt………………

home.hetnet.nl/~klaaihoeke/index.html

Dan zie je op de intro een ooievaarsnest gemaakt met 500 mm op ca 40 á 45 m afstand. Als je de site binnengaat een zwaan in landing op ca 300 m gemaakt met 1000 mm. Is trouwens de 500 mm lens van Sigma waar Jeroen het over had en in geval van 1000 mm met behulp van een convertor. Ik gebruik als camera een Nikon D90.

• JeroenW

Zijn meestal spiegellenzen Sip. Qua prijs een heel interessante optie, zeker als het allemaal niet zo nauw luistert.

• Remco Jan

Als ik mijn wiskunde formules goed onthouden heb, kan je met een 500mm lens een tafereel van ca. 5 meter breed (of diagonaal?) opnemen op 100 meter afstand.

• Cyberjunk

Neem de Sigma 50-500 mm ipv de 150-500 mm.

De 50-500mm is contrastrijk, scherp en heeft een enorm bereik.

Ideaal qua prijs/kwaliteit voor dit soort werk.

(2e hands via MP ongeveer 600 a 700 eurie)

Het enige nadeel is het gewicht.

Voordeel is dat je na een dagje fotograferen niet meer naar de sportschool hoeft te gaan :-)

• enrico1972

Dank voor jullie reactie's.

Ik denk dat het voor mij makkelijker is om naar een fotowinkel te gaan want alle lenzen die jullie nu noemen lijken gigantisch groot en kan ik niet echt veel mee.

Dit soort artikelen kopen via Marktplaats of gelijkgestemde site's begin ik niet aan zeker omdat het best wel een investering is.