vraagje

• erik

Ben een iemand die net begonnen is met fotograferen heb nu een kodak Easy share zd710.

Ben er niet echt tevreden over en heb geen geld voor een spiegel reflex.Heb nu mijn blik laten vallen op een Panasonic Lumix DMC-FZ28 is dit een aan rader of weet iemand wat beters op dat gebied

hoor het wel

groetjes erik

• Sip

Ik heb de duurdere broer gehad de FZ 50. een prima toestel die veel mogelijkheden heeft die een spiegelreflex ook heeft, alleen kun je geen lens wisselen.

Wel heeft Panasonic nu een compact type met wel de mogelijkheid om van lens te wisselen, is misschien ene optie voor je?

• erik

bedankt voor het reageren heb ook deze 2 nog gevonden

Nikon Coolpix P90 en deze CANON PowerShot SX10 IS

iemand hier ervaring mee zit allemaal zo beetje in de zelfde prijs klasse zijn allemaal superzooms

hoor graag jullie ervaringen

groetjes erik

• Tamar

Nikon coolpx P90 zie ik staan voor 349 euro, als je er nog 50 euro bijdoet heb je de Canon eos 1000 met een 18-55 lens in de aanbieding bij Bol. Als je uiteindelijk over wilt stappen op spiegelreflex zou ik die superzoom compactjes vergeten en nu instappen met een eenvoudige lens. Lenzen kun je altijd nog (tweedehands) bijkopen.

• Joop

De panasonic en de Canon zijn goede camera's. Nikon heeft last van ruis op hogere ISO waarden.

En laat je niet gek maken hier over een DSLR. Een goede compact camera daar kun je perfecte foto's mee maken. De fotograaf maakt de foto en de camera is daarbij een hulpmiddel.

• erik

Allemaal bedankt voor de reactie en ik ga denk ik voor de panasonic

groetjes erik