Wie kan me met deze vraag helpen? Er is zoveel keus en zoveel prijsverschil …
Ik heb gewoon een heel goedkoop statief gekocht van een vaag merk, voor die enkele keer dat ik hem gebruik. Werkt prima en is heel licht. Maar als jij van plan bent het statief veel te gebruiken, heb je daar misschien wel speciale eisen voor en zal zo'n goedkoop ding als die van mij, niet voldoen.
Waar je wel even op moet letten is dat het statief het gewicht van jouw camera en lens kan dragen…..
Groetjes van Rudo
zelf heb ik een rollei met een manfrotto 804rc2 kop er op, goeie combinatie, staat stevig, is niet al te groot en toch stabiel.
ook een goeie kop is de 322rc2, dat is een kogelgewricht met handvat, de frictie is traploos instelbaar
let er op dat de middenzuil extra steunen heeft naar de poten toe. als extra heb ik ook een klein statief(cullman 50011) die kan zelfs in een jaszak mee
Jammer dat hier eerst niet gevraagd word waar je het statief voor gebruiken wilt.
En welke objectieven je hebt.
Ik heb zelf een Velbon statief, was perfect met de standaardlens en zonder batterijgrip. Was stevig genoeg en stand stevig op zijn pootjes.
Nu ik zwaardere objectieven heb voeldoet deze niet meer en heb ik een Manfrotto, Gitzo of een Vangaurd nodig. De kop is niet stabiel meer genoeg.
Waar moet je opletten waneer je een statief koopt, De maximale hoogte, minimale hoogte die je nodig hebt. Het gewicht dat de kop kan dragen. Het gewicht van je statief als er veel mee moet lopen.
Een hele goede statief koop je rond de 100 a 130 euro.
Maar het kan goed zijn dat een Velbon statief van rond de 50 a 60 euro voor jou voldoet.
http://www.dewinkel.nl/Statieven_incl._Kop_Velbon-c-772_858.html?filter_id=56&sort=2a&x=99&y=25
Ik ga vleoken in de kerk; ik heb de goedkoopste genomen die ik kon vinden; 20 euro en klaar! Voor die enkele keer dat ik er een nodig heb (als ik ook zelf op de foto wil staan) vind ik het goed zo. Als ik ineens zie dat ik hem heel veel gebruik en hij niet meer afdoende is koop ik wel een mooie van Manfrotto, en als we dan toch niet meer zeuren over geld wil ik er ook een leuke jongen bij die hem voor me sjouwt
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?