Waarop moet je letten zodat je niet of nauwelijks kan zien dat er geflitst is?
tjeeesss… ik gaf een vergelijkling tussen twee verschillende flitsers op twee verschillende merken camera, volgens mij was dat de kern van de boodschap.
Moet ik nu uit jouw bericht het woord “kwaad” halen?
Kwaad… ik ben helemaal niet kwaad, als ik kwaad was geweest dan…..
Volgens mij zijn mijn geflitste foto's mooier dan wanneer ik in dezelfde situatie de flitser niet had gebruikt, dus dan is het toch mooi dat ik een flitser heb en als die dan ook nog op een mooie manier het object belicht, heb ik er een mooi kiekje bij, dus ik vind een flitslicht wel mooi onder bepaalde omstandigheden.
Of moet ik dan hier praten over “minder lelijk” in plaats van mooi?
Groetjes van Rudo
De Tobfotograaf schreef:
>
> flitslicht mooi? volgens mij is het een noodzakelijk kwaad….
nou, ik zie regelmatig foto's van (zullen wel goede amateurs zijn) feestavonden in allerlei zalen, waarvan de voorste personen bijna wit zien van het flitsen en de achtergrond bijna helemaal donker en dan nog beweren dat het mooie foto's zijn.
wil je dit soort foto's goed maken dan moet je aardig wat registers open trekken, om er wat moois van te maken.
verder moet je eens kijken naar TV-opnames van voetbalwedstrijden en andere evenmenten, afstanden van 10talle meters worden met een compakkie met gemak geflitst, daar waar mijn flitser met een richtgetal van 50 het al lang laat afweten.
ik weet nog steeds niet hoe ze dat doen. wie kan een tipje van de sluier oplichten?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?