Acuu canon G9 loopt vreemd leeg

• Willem

Beste allersweters ;-)

Ik heb met plezier een Canon G9, 11 maanden oud. Werkt als een trein.

Echter… recentelijk merk ik dat de accu leegloopt binnen 3 dagen, ook als ik 'm niet gebruik. De camera gaat dan niet meer aan; ik moet eerst opladen. Als ik daarna de volle accu er weer in doe moet ik tijd en datum opnieuw instellen.

Dus wie weet het:

Is het de accu zelf die “ineens” niet meer spoort

of

Trekt mijn G9 ineens op onverklaarbare wijze de accu leeg?

Wie weet waar ik het zoeken moet?

• Brulboei

Door Canon wordt afgeraden om merkloze accu's tekopen, begrijpelijk.

Mijn ervaring is dat ze veel langer mee gaan, minder problemen opleveren en een flink stuk goedkoper zijn.

• Remco Jan

Klinkt als een defecte accu. Wellicht onder garantie te vervangen?

• De Tobfotograaf

Is dat ook met de accu uit de camera? of ook als ie in de camera zit?

• Willem

Als de accu niet in de camara zit, blijft de accu geladen. Als ik de accu er in doet, moet ik tijd en datum instellen.

Als ik de accu in de camera laat, loopt de accu binnen 3 dagen (ongeveer) leeg en moet ik sowieso na opladen wederom tijd en datum instellen.

DIt gebeurde van het een op andere moment.

• Nostradamus

Duidelijk probleem met de camera. Dus terug naar de winkel.

• De Tobfotograaf

dat dacht ik wel, daarom mijn vraag

• De Tobfotograaf

je had de vraag dus zelf kunnen beantwoorden en ook beter de vraag moeten formuleren. (niet dat ik dat zelf altijd goed doe)

• dagvis

Heb ik ook gehad met mijn canon. Met de orginele batterij.

Camera terug gebracht, en kwam netjes gerepareerd terug.

Eerst deden ze mij vertellen dat ik de batterij niet goed deed laden. Mijn batterij was al naar 1 dag leeg.

Na reparatie kan ik 600 foto's maken, en na dagen of weken werkt mijn camera nog.

Repareren dus …en zeker als er nog garantie op is.

Succes.

• Willem

Beste lui,

Erg bedankt voor de reacties. Ik deel de mening dat het de cam is. Natuurlijk probeerde de verkoper te zeiken over de batterij en mijn slechte gebruik daarvan. Ik vertelde hem dat mij cam garantie heeft en hij deze maar eens op moest gaan sturen anders gaat ie batterij bij hem in z'n je-weet-wel.

Mijn cam is onderweg :-D Ik laat het jullie nog weten!