Hallo allemaal,
Ik ben een beginnende hobbyfotograaf, die veel rust en passie in deze hobby heeft gevonden. Na een zwarte periode in mijn leven heb ik een goede afleiding gevonden in fotografie en fotobewerking met div programma's
Aan mijn “zwarte periode” heb ik nog wel wat problemen overgehouden, waarvan de grootste straatangst is. Paniekaanvallen als ik te ver van huis ben. Op sommige plekken in mijn stad heb ik er geen last van, maar (vooral) op plaatsen waar geen huizen/mensen zijn, kan de paniek zo uit het niets opkomen.
Ik krijg momenteel therapie voor deze problemen. Mijn psycholoog kwam met het idee om mij foto's te laten maken van mijn angsten, en dan wel is het de bedoeling dat ik de plekken opzoek waar ik niet durf te komen en treffende foto's maak van mijn staatangst. Niet mezelf op de foto zetten, maar foto's van bijvoorbeeld een hekwerk aan de rand van een plek waar ik niet verder durf te gaan.
Of een foto van leegte op het strand, waar ik dan later mijn gevoel bij moet schrijven. Ik heb op internet al gekeken bij trefwoorden als straatvrees/pleinvrees, en de foto's die dan in google naar voren komen, maar echt veel inspiratie kan ik bij deze foto's niet krijgen.
Mijn vraag is dan ook: wie heeft er goede ideeen voor het maken van foto's die passen in het hierboven beschreven thema?
Groetjes,
Wil