Straattheater

• Tamar

Ik blijf het lastig vinden, fotograferen i het halfdonker…Tips en commentaar welkom.

• karel

vind dit wel een sfeerplaat , alleen de achtergrond en de kleur vind ik wat storen, maar dat is een kwestie van smaak.

er zit ook wat beweging in (hand) en dat is voor mij niet storend , misschien zelfs te weinig beweging.

Ik ben zo vrij geweest om deze foto met een simpele bewerking wat aan te passen ( de achtergrond geisoleerd en de kleurtoon wat aangepast)

http://picasaweb.google.nl/karelhenny/Desktop?authkey=Gv1sRgCL2iobKYjNzpLA#5324965135334048306

• Joop

ExposureBiasValue: -1/3

Vanwaar onderbelichten met een derde stop?

• Tamar

Mooi wel, zo met die bewerking! Sla ik even op als je het goed vindt :)

• Tamar

Vaak is het heel felle zon (was ook zo toen ik begon met fotograferen in die sessie) en dan onderbelicht ik, en vergeet dan wel weer eens om het terug te zetten, ik kwam daar later achter.

• JeroenW

Ik heb bij die bewerkte zoiets van “och jee, moest er weer een enorme lading vignetting bij?” Vind jouw origineel stukken beter.

• JeroenW

Tips… tja..

1. wees niet zo bang voor hoge iso's

2. vooral doorgaan, dit is toch een mooie plaat

3. lees je handleiding hoe je witbalans instelt vanaf een kaartje.

• Ad

Mee eens Jeroen.

Het origineel is misschien een beetje te overdreven van kleur, het is echter wel theater wat je fotografeert.

• Jan N

Goeie foto hoor.

Daar is niets mis mee.

Je hebt de expressie goed vastgelegd.

De tip van Jeroen W wil ik je ook aanraden.

Lees even hoe je vooraf de kleurbalans moet instellen.

Achteraf kun je met een fotobewerkingsprogramma daar ook nog wel iets aan veranderen. Met een leuke foto zoals je hebt geschoten, zou ik dat zeker doen.

Mocht je de foto in RAW hebben geschoten dan is het helemaal geen probleem.

• Acapulco

Hoi Tamar,

Ik ben zo vrij geweest om je foto een klein beetje te bewerken.

Heb hem dan alleen qua kleur aangepast.

http://www.pddnos-info.nl/DSC_0380.jpg