Lightroom probleem, beelden grijs

• JohnF

Sinds vanmorgen heb ik een probleem met Lightroom. Ik ben la op diverse forums geweest en heb bij Adobe gezocht maar heb op dit moment geen idee.

Ik heb gisteren een nieuwe monitor aangesloten op mijn Windows machine waarbij mijn foto's (jpeg & RAW) netjes zichtbaar wareb in de Lightroom Catalog. Vanmorgen heb ik mijn monitor gecalibreerd en toen ik Lightroom opstartte vroeg deze om een back-up van de catalog te maken wat ik heb gedaan. Daarna is het niet meer mogelijk om in mijn Library afbeeldingen van mijn foto's te zien. De EXIF-info kent hij wel, de keywords ook, maar de thumbnails blijven grijs. Ik heb geprobeerd foto's te importeren maar krijg geen previeuws en geen thumbnails, hij herkent ze wel.

Alle foto's staan nog netjes op mijn harde schijven.

Iemand een idee? Of een hint waar ik kan vragen/zoeken?

Met dank

JohnF

• JeroenW

Je zult de thumbnails dus opnieuw moeten laten opbouwen. Hoe dat precies moet in lr…. 's op de adobe forums vragen?

• JohnF

Hoi Jeroen,

Ik heb me suf gezocht & gevraagd op de Adobe forums.

Uiteindelijk ben ik er zelf uitgekomen gisterenavond. Om een of andere reden gaat de combinatie Eizo TFT en Pantone Colorplus calibratie niet samen. Op het moment dat ik overschakel naar het eigen profiel van de Eizo laat Lightroom mijn beelden weer zien.

Ingewikkled, maar ik ben blij dat ik weer kan zien wat ik fotografeer.

JohnF

• JeroenW

Hmm.. moet toch te regelen zijn…

• fotomark

Welk Eizo schrem is het?

Als het een CG is moet je de colornaigator software gebruiken.

• Theo Jennissen

In mijn tweede beeldscherm kan ik de volgorde van de afbeeldingen in de modus: beoordelen niet veranderen. Het is me ooit wel gelukt, maar krijg het niet meer voor elkaar. Lightroom staat in bibliotheekfunctie.

• Joop

Maak even een nieuwe topic aan, zo is het heel verwarend voor de mensen.

• de tobfotograaf

Welke versie van Lightroom is het?

Mogelijk i.c.m. een nieuw type monitor, dat je op een update van Lightroom

moet wachten. of zit ik verkeerd?

• GJvdZ

De tijd dat hardware en applicaties zo aan elkaar gekoppeld waren ligt toch hopelijk al een tijd achter ons….

Of zitten die apps van Adobe zo brak in elkaar?