spoed waar plaats ik online foto's als backup???

• mamaaa

hoi

ik heb heel veel fotoos op mijn computer staan en wil daar een backup van maken. op deze computer zit helaas geen brander en ik heb ook geen stick. mijn computer is gewoon heel slecht soms start hij niet eens meer op. ik wil mijn fotoos dus in veiligheid brengen. nou hoorde ik dat je online je fotoos kan parkeren dat daar speciale sites voor zijn??? wie weet daar meer van? x mamaaa

• Sip

Wat dacht je van een externe HD?

• mamaaa

nou lijkt me ook geen goed idee ik wil iets wta met brand of een omgestoten glas water ofzo nog niet tot problemen leidt…

• JeroenW

Kpn backup online.

• mamaaa

hoeveel kost dat/

• HarryS

Niet veel

• Remco Jan

4,95/maand. KPN Back up online is een dienst die een kopie van de interne PC HD bewaard. Als je de data van je PC verwijdert blijft het nog 28 dagen op de backup staan. Daarna ben je het daar kwijt.

Ik heb zelf een account bij one.com. In principe is dat webruimte, maar niets houdt je tegen om dat als backup te gebruiken. Voor 4,90 per maand heb je daar 25GB waar je mee kunt doen wat je wilt.

• Joop

Een server kan ook crashen en als de backup niet goed is ben je het dan ook kwijt. Zal niet de eerste keer zijn. Daarom altijd een dubbele backup.

Een externe HD is veel beter. Klaar met backup afkoppelen van de pc en opbergen in een goede geldkluisje. Daarna regelmatig backuppen.

Let op je upload snelheid als deze niet hoog is dan kan het dagen duren voordat jij alle foto's heb geupload.

• fotomark

Koop een stick of een externe HD, kost niet veel tegenwoordig.

Online lijkt mij omslachtig en 25 GB is ook weinig.

• rob

Gewoon een paar sticks kopen en ze daar opzetten.

Ik heb enkele externe HD's en sticks voor een dubbele back up.

Is zo gebeurd en als je ze online wilt opslaan duurt dat heel lang.

Ik zou eerst back up's maken en dan je pc gewoon formateren en opnieuw installeren.