photoshop boek

• marlene

Ik heb een paar keer geprobeerd wat aan mijn foto's te doen dmv photoshop.

Inmiddels ben ik er wel achter dat mij dat niet gaat lukken zonder goed boek.

Kunnen jullie me een boek aanraden wat een beetje goed te begrijpen is voor leken zoals ik. Een beetje “Jip en Janneke taal” dus. Ik zit ook niet te wachten op allerlei theoretische onderbouwingen. Daar snap ik toch niets van.

Misschien niet onbelangrijk: op mijn computer staat CS2.

Alvast bedankt voor het meedenken.

• JohnF

Photoshop CS2 voor Dummies.

Boeken van Scott Kelby.

JohnF

• fotomark

Of volg een cursus in Photoshop bij een plaatselijke instelling.

SKVR, fotoclub, calumet, Grafisch lyceum (in Rotterdam geven ze avondcursussen, etc.

Werkt vaak een stuk beter dan een boek maar dat is mijn mening.

• Remco Jan

M.i. leent PS zich niet echt voor “Jip en Janneke” taal. PS is een grote gereedschapskist, waar je zelf het gereedschap kiest voor iets dat je wilt doen. Je ontkomt er vrijwel niet aan om je de theorie te verdiepen als je daar gebruik van wilt maken. Om goed met een bovenfrees te werken heb je ook wat meer nodig dan een item in Eigen Huis en Tuin van 2 minuten (om maar een analogie te gebruiken).

Als je in Jip en Janneke taal iets wilt doen, zou je Photoshop Elements kunnen overwegen.

• marlene

Ik heb inmiddels twee boeken gekocht. Beide van Scott Kelby.

Photoshop Down & Dirty Tricks.

Portretten fotograferen en retoucheren.

Tot nog toe is het allemaal redelijk begrijpelijk geschreven. Ik zal eens gaan kijken of het wat wordt.

• Remco Jan

Dan heb je in ieder geval de juiste boeken gekocht ;-) Scott Kelby is 1 van de weinige schrijvers die iets bruikbaars schrijft. Veel anderen beschrijven domweg alle functies en menu-opties van Photoshop.