Kwaliteitsverschil

• B.J

Hoi, Ik heb een tijdje terug ook een bericht geplaatst ivm met keuze digitalecamera.

ik heb nog een vraagje

Is de kwaliteitsverschil groot tussen de onderstaande Compacte en grote camera's?

canon sx200 IS

panasonic dmc- TZ5

en

canon SX10

Panasonic FZ28

als ik bv sx10 met sx200 vergelijk, de prijs is hetzelfde sx200 is stuk compacter, maar hoe zit het met de kwaliteit? ik ben maar een beginner, ga ik dan veel merken? wat bv anders is, is dat iso waarde van FZ28 groter is dan SX200. Ga ik dat als amateur merken?

alvast bedankt

• De Tobfotograaf

kijk je naar de beeldkwaliteit dan is de pana iets beter, de canon is sneller en heeft iets meer mogelijkheden

• Brulboei

Bij alle compactcamera's geld, ongeacht het merk, niet hoger gaan dan 400 ISO De kwaliteit van de foto gaat dan snel achteruit.

• B.J

Ok dankje,

is er veel kwaliteitsverschil tussen compacte canon sx200 IS en wat grotere Panasonic FZ28?

Als kwaliteit van de foto's niet veel verschillen dan kies ik uiteraard voor veel compactere sx200!

• Brulboei

De kwaliteit verschil tussen de compactcamera's zijn erg klein. Het zit hem in de mogenlijkheden die de toestellen hebben. De FZ28 heeft de meeste mogenlijkheden en uitbreidingen van het toestel. Daarom is het belangrijk om voor je zelf uit te vissen wat je er mee wilt doen. De FZ28 maakt foto's vanaf 1 cm tot oneindig (18x optische zoom). Andere compact camera's kunnen dat vaak niet. Die 18x optische zoom is ook nog uit tebreiden naar 26x optische zoom met een voorzetlens. De resultaten zijn, verrassend genoeg, behoorlijk goed. Dat geld ook voor micro-fotografie.