portret

• Edwin J.

Wat is t toch een prachtig……..programma.

Gr Edwin J

• rob

ik vind dit heel mooi.

• Ad

Wat een K*t foto

• willem

Hou je niet in hè Ad , zeker ook lid van POWNED?

• Cyberjunk

Prima gemotiveerde bijdrage. Daar kan de fotograaf zeker iets mee.

• Ad

Oepsssssssssssss

Ik had er een heleboel smily's achter getyped, maar die zijn weg.

Ach nee heren. Edwin weet wat ik er van vind, met de lachebekkies erachter was het bedoeld als grapje, maar dat komt nu natuurlijk niet zo over.

In de vorige presentatie had ik Edwin al gezegd, dat hij vooral moet doen wat hij mooi vindt, wie ben ik om te zeggen dat hij het anders moet doen. Ik vind wel dat ik mijn oprechte mening mag geven.

Edwin,

Zo te zien heb je niets verandert in jouw studio. :D

Wat mij opviel was het volgende.

Ik liet bij toeval deze foto op mijn scherm staan. Mijn zoon (student fotografie) zag hem en zei, “wat een rare foto, er klopt iets niet.”

Misschien iets om over na te denken.

• Tamar

Hmm, ik heb de vorige serie ook bekeken en ik ben er nog steeds niet uit….Zijn het zwervers ofzo? zit er een lijn in of een verhaal achter? Ik heb het idee dat ik iets mis in het ‘waarom’ van de foto's…

• Edwin J.

een verhaal is voor mij, in dit geval, totaal niet van belang. Het beeld moet voor zichzelf spreken in plaats van pretentieuze nonsens. Qua techniek is clair-obscur wat mij momenteel wel aanspreekt. Denk dan aan meesters als irving penn, caravaggio, maar ook hedendaags bekend werk, zoals b.v. stephan vanfleteren, andrzej dragan

• Edwin J.

Dat er qua fotografisch beeld iets niet klopt conform de ‘werkelijkheid’, klinkt nogal relatief. Fotograferen is per definitie manipuleren, anders zou het wel registreren heten.

De mate waarin dit gebeurt is tegenwoordig voor ‘fotografie’ volstrekt irrelevant.

Misschien iets om over na te denken :)

• Ad

Geloof me Edwin, mijn zoon houdt zich als student fotografie niet bepaald bezig met “registreren”.

En toch ziet hij iets aan de foto wat hem niet aan staat.

Ikzelf speel ook graag met licht in de studio.