In februari heb ik jullie hulp gevraagd bij de keuze van mijn spiegelreflex. Met de adviezen van Joop, Marlies, Charles, JeroenW, Vaarclub, Ad, Rudo en Remco Jan heb ik toen gekozen voor een Nikon D60.
Ik heb hem uiteindelijk on-line gekocht bij de Camera-Express. Dan staat op zaterdag de postbode op de stoep met mijn pakje. Ik was er speciaal vroeg voor uit bed gekomen. Uitpakken, bekijken en ontdekken. Helaas, eerst moet de accu worden opgeladen. Duurt zo'n 90 minuten. Dat is balen zeg. Maar goed, ook 90 minuten zijn op een gegeven moment voorbij en dan kan er toch echt begonnen worden.
Onderstaand bericht heeft me nu doen besluiten jullie toch maar even te laten kijken naar mijn eerste resultaten.
Auteur: JeroenW (10.20.129.—)
Datum: 13-02-2009 15:19
Geweldig!
Ik ben benieuwd naar de eerste foto's van Marlene
De allereerste foto die ik maakte. Voor mijn gevoel toch een beetje een “lucky shot”. Uiteraard geen bijzondere instellingen. Gewoon op de automaat.
De Sassolongo. Ons uitzicht tijdens de wintersportvakantie.
Eén van de redenen voor de aanschaf van mijn nieuwe camera is het maken van foto's van mijn basketballende dochter. Ik ben er inmiddels achter dat ze beter haar hart had kunnen verliezen aan een minder snelle sport. Foto's maken van de passie van het basketbal valt niet mee.
Van deze foto begrijp ik dan ook helemaal niets. Waarom staat haar ene voet er zo raar op. Het is toch zeker niet het enige bewegende deel aan haar lijf?
De leukste basketbalfoto tot nu toe. Gemaakt met continue-opnamen.
Ik en mijn nieuwe spiegelreflex. Gemaakt door één van mijn tafelgenoten tijdens de wintersportvakantie.
Natuurlijk sta ik open voor jullie commentaar, zolang ik het ook maar een beetje begrijp. Eerlijk gezegd is die camera nog één grote ontdekking voor me, net zoals het fotograferen zelf. Tot nu toe maakte ik gewoon “vakantiekiekjes”.
Ik overweeg om in het najaar een cursus te volgen. Dat zou een opstap kunnen zijn naar een tweede uit de hand gelopen hobby. Zo ben ik ook ooit eens met schilderen begonnen.
Auteur: Ad (—.ewe-ip-backbone.de)
Datum: 13-02-2009 15:51
Nou Jeroen, achter die mooie naam Marlene staat een Email adres met Sjaak
Speciaal voor Ad: als het goed is doet mijn eigen Email adres het nu ook.