Keuze digitale camera

• B.J

Hallo,

Ik ga in juni een reis maken. ik wil een camera hebben waar ik simpel goede en scherpe foto's mee kan maken! wat ik belangrijk vind is dat het gebuiksvriendelijk is, dat het een goede beeldstabilisatie heeft, dat ik heel af en toe ook kleine filmpjes mee kan maken en uiteraard maken van goede en scherpe foto's!

Ik heb zelf wat gevonden:

-Canon powershot G10 (E 429) is duurste maar is het ook de beste?

-Canon powershot SX10 IS (E 329) werkt niet op accu, dat vind ik minder handig

-Cassio exlum high speed ex-fh20 (E 420) werkt niet op accu

-Nikon Coolpix P90 (E 379)

-Nikon Coolpix P6000 (E 389)

-Panasonic Lumic DMC-FZ28 (E 279) goedkoopste van deze 6

Wat raden jullie aan? uiteraard zijn andere models die aan te raden zijn ook zeer welkom,

Waar moet ik op letten bij het aanschaffen?

Alvast bedankt,

Groetjes

• JeroenW

Allemaal zijn het goede camera's. De G9 en G10 vind ik voor een compactje knap indrukwekkend.

Geen accu's maar batterijen lijkt mij juist handig. 2 setjes batterijen en een lader neemt niet zo heel veel plek in en overal ter wereld kun je penlights krijgen voor noodgevallen.

Verder, koop ‘m op tijd en ga wat oefenen en je in fotografie verdiepen, krijg je een stuk mooiere foto’s vna je reis.

• Rudo

Je kunt ook nog kijken naar de canon SX-1. Is wel weer wat duurder, nog duurder dan de G10, maar ik vind de specificaties wel indrukwekkend.

http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_SX1_IS/index.asp

Groetjes van Rudo

• Brulboei

Zelf ben ik voor de FZ28 gevallen. Heb de camera nu een half jaar en heb er tot op vandaag, geen spijt van. Een echte alles kunner. Vanaf 1 cm tot onteindig (18x optische zoom).

Een echte aanrader. Verder kan deze camera uitgebreid worden met verschillende voorzetlenzen en filters voor nog veel meer foto plezier.

• Brulboei

Laat eens weten wat je hebt gekocht?

• B.J

zal ik zeker doen!

ik twijfel op dit moment tussen:

-Canon powershot G10 (E 429)

-Nikon Coolpix P90 (E 379)

-Panasonic Lumic DMC-FZ28 (E 279)

of misschien de veel goedkopere en compactere Canon PowerShot SX110 IS (E 203)

of juist uitgebereide Canon PowerShot SX1 IS (E 469).

heb nog een vraagje,

heeft canon g10 ook een lcd zoeker? of is het alleen optisch? sommige websites spreken elkaar tegen!

volgende week zaterdag ga ik een keuze maken!

• Brulboei

www.pixelmania.tv/artikel.aspx?rubriekid=2&artikelid=963&title=Canon_PowerShot_G10

• Sandra Versteegen

Hey BJ,

Als je zeker wilt weten dat je de beste digitale camera koopt vergelijk dan even de camera die

jij hebt uitgekozen op http://www.consumentenbond.nl/ Dan weet je zeker dat je een goede digitale

(reflex) camera koop!

Groetjes,

Sandra

• JeroenW

Want we weten allemaal hoe objectief en deskundig de consumentenbond is…. :(