Canon EOS 500D

• Joop

Na de 5D is dit de volgende camera die in full HD kan filmen.

15.1 MP CMOS sensor

Full HD (1080p) movies

High ISO up to 12800 for low-light conditions

3.4fps with up to 170 JPEG burst

3.0” Clear View LCD with Live View mode

9-point AF system

DIGIC 4

EOS Integrated Cleaning System

EF/EF-S and EX Speedlite compatibility

http://www.canon-europe.com/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_500D/index.asp

en

http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=ModelInfoAct&fcategoryid=139&modelid=18385

• Ad

Ik zou bijna over een Nikon gaan denken

• JeroenW

:-) Ook daar heeft film toegeslagen hoor.

• Ad

Getver…. of in dat geval… DUBBEL getver!!! :D

• klaasx

Ik heb mijn zinnen gezet op de 5d2 . Maakt qua fotokwaliteit maakt het niet zoveel meer uit met deze specs en ik hou ik een hoop geld in mijn zak. Goed voor de economie denk ik dan maar.

Weltrusten

• fotomark

Wouter Bos is trots op je!

;-)

• Joop

Je vergist je, een gelijkwaardig sensor met de 50D wil niet zeggen dat fotokwaliteit hetzelfde is.

Ten tweede vergelijken is een 500D met een 5D markII helemaal niet. De fotokwaliteit is vele malen hoger van en 5D. Vooral in de detail is een 5D onovertroffen.

De HD film functie op de 500D is in 20 fps en bij de 5D in 30 fps in Full HD.

Bij de 720 beeldlijnen is de filmfunctie van de 500D wel in 30 fps.

Maar ik heb wel steeds meer het idee dat Canon steeds minder naar zijn klanten luisterd. Er word veel gevraagd naar opvolgers van de 100-400 en de verbetering van de 17-40. Ook een nieuwe standaard lens a een 18-105 van goede kwaliteit, geen ef-s en geen L kwaliteit maar wel eentje die er tegenaan zit en de opvolger kan worden van de 28-135. IS op de 24-70 is veel aan de orde bij klanten maar daar zie ik zelf het nut niet van in.

Ook de cropwaarde voor de xxD camera's verlagen van 1.6 naar 1.3 wordt veel omgevraagd door klanten maar tot opheden geen vervolg.

• Remco Jan

En dan hebben we het nog geeneens over de “handling”. Als de 500d net zo beroerd is vast te houden als de 450d, is dat alleen al een reden om voor een 50d te gaan.

Als je naar een 1,3 crop formaat gaat, werkt dat dan nog wel voor de EF-S lenzen, of moet je die dan wegdoen als je gaat upgraden? Ik gok dat het gros van de Canon gebruikers EF-S lenzen heeft.

• fotomark

Als je van 1,6 naar 1,3 gaat heb je gewone EF lenzen nodig.

EF-s werkt alleen met een 1,6 crop.

• De Tobfotograaf

zeker omdat je in nederland de economie er mee helpt? nou dan geef ik mijn geld liever in het buitenland uit, dan dat zakkenvullers in nederland er mee van door gaan. nederland heeft het helemaal verbruit (of is het verbruid?)