ken rockwell.com

• theo

Even een vraagje; wat vinden jullie van de reviews van Ken Rockwell?

Hij presteert het om bijvoorbeeld de peperdure nikonlens 17-55 af-s f/2.8 zowat af te kraken tegenover een goedkope kitlens van nikon 18-55. Is dit serieus te nemen of heeft die man gelijk? Zijn er nog andere echt goede reviewsites?

Groeten van Theo

• kompjoetervilozoov

Die site moet je gewoon als amusement beschouwen en niet alles letterlijk nemen…..

Het is gewoon iemend die graag sterke uitspraken doet, al naar gelang zijn hoofd staat of zijn geldvoorraad op peil is.

Beter: www.photozone.de

• Cyberjunk

Het is altijd af te raden om je oordeel op één bron te baseren.

Ken Rochwell is voor mij slechts een bron naast de anderen.

tips:

fotoapparatuur.nl

dpreview

naturfotograf

etc etc

• JeroenW

Ken rockwell doet 2 zinnige dingen

- z'n bokeh vergelijkingen

- enige relativering brengen in het overwegend amerikaanse waanidee dat je voor $4000 aan spullen nodig hebt om je kind en je vakantie foto's te doen

Verder is het een idioot.

• theo

Oke,ha,ha, best wel grappig,ik had al zo'n vermoeden. Ik denk dat ik ook zo'n lompe testsite begin. Kan ik me lekker afreageren als ik een slechte foto maak.

• De Tobfotograaf

www.photozone.de is goed, maar houdt er rekening mee, dat de tests voor APS-C formaat gelden, ook de de objectieven die voor FF geschikt zijn.

• Rudo

Sinds kort testen ze ook Canon FF lensen op een FF body…..

• De Tobfotograaf

wis ik nie, maar heb ook de laatste tijd er niet veel meer op gekeken.

• Remco Jan

Zijn mening is vaak (eigenlijk altijd) kort door de bocht, maar er zit vaak toch wel wat in. In het voorbeeld van die 2 objectieven die je noemt, zou je de verschillen in de uiteindelijke foto eens af moeten zetten tegen het prijsverschil.

Als je je brood er mee moet verdienen is de 17-55 zijn geld al waard vanwege de degelijkheid. In die situatie kan je het niet veroorloven een foto te missen omdat het objectief het heeft begeven. Voor alle andere fotografen is dat argument al een stuk minder valide.

• Geer

En dit is het enige goede antwoord. Punt