Marketing vraagje

• Charlotte

onderdeel van marketing is nieuwsgierigheid voor onbekende genereren. Gelukt! Heb je geen eigen site waar je het op zet en dan hier een kink ofzo?

• JohnF

Joop heeft de link naar mijn site al in zijn boodschap gezet.

Ik heb zelf de website niet hier willen zetten omdat dit volgens de regels niet is toegestaan.

Even bij Joop kijken dus.

JohnF

• JohnF

Jeroen, zou ik (vanzelfsprekend) een voorstander van zijn.

Ik kan aan de ene kant begrijpen dat adverteren/spam niet op deze site thuis hoort, aan de andere kant bieden een aantal fotografen die vragen beantwoorden en proberen mensen op dit forum wijzer te maken ook workshops aan die vaak juist bedoeld zijn voor de mensen op dit forum. De kunst is om hier een middenweg in te vinden om te voorkomen dat het een 2e marktplaats wordt.

iets voor de webmaster?

JohnF

• fotomark

http://fotografie-cursus.startpagina.nl

Lijkt mij dat je advertentie hierop thuis hoort al stikt het van allerhande fotocursussen en fotoreizen.

Heb zelf het idee dat dit door de economische crisis komt.

Er zijn hordes fotografen die er zo een centje bij proberen te verdienen.

Nadeel, geen enkele kwaliteitscontrole. Een goede fotograaf is nog geen goede cususleider. Daarbij komt dat er ook heel erg veel fotografen zijn die eigenlijk maar matig fotofraferen (zoals dat in elk vakgeboed voorkomt) en die gaan dan ook nog cursussen geven.

Probeer het een in de bladen? Klein advertentietje? Chip foto & video, Zoom, Camera Magazine, Etc.

Probeer zoveel mogelijk Email adressen te vergaren en start een nieuwsbrief.

• kompjoetervilozoov

Oei, dat zou wel eens tegen een paar zere benen kunnen zijn….

• Ad

Nee hoor, ik voel me gelukkig niet aangesproken :)

• JohnF

Ik denk dat fotomark een punt heeft. De laatste jaren wil iedereen een graatje meepakken van de vraag naar cursussen/workshops/masterclasses. Het verschil zit hem in het feit of je lesgeven/doceren echt leuk vindt en of er ervaring mee hebt. Alles wat je puur voor het geld doet en waar je geen plezier in hebt zal kwalitatief een stuk minder zijn. Voorla bij cursussen is naast vakkennis, het kunnen overbrengen van kennis, enthousiasme heel belangrijk.

Daarnaast geld natuurlijk ook dat een topvoetballer nog geen goede trainers is, en andersom ook.

En Ad, ik voel me ook niet aangesproken.

JohnF