Lensbabies lenzen

• Tamar

Iemand ervaring ermee? Het ziet er wel waanzinnig uit!

http://www.lensbaby.com/

• JeroenW

Geen ervaring mee. Vind 't persoonlijk wat beperkt maar ik denk dat jij er wel wat mee zou kunnen.

• Tamar

Toen ik het zag ging er een wereld voor me open; dit is echt wat ik al de hele tijd wilde kunnen doen. Morgen ga ik er een uitproberen bij een winkel maar da's een oud model. Evt rechtstreeks uit US bestellen en dan meteen de macro ringen erbij.

Ik zit de hele middag al te stuiteren ;D

• Remco Jan

Met de nieuwste versie schijnt het allemaal wat makkelijker te werken. Kan je vastzetten en zo. Ik vind ze echter te duur voor wat je ermee kan doen, anders had ik er wel eentje in mijn tas zitten.

• De Tobfotograaf

Ik vind de foto's er niet mooier op worden. maar dat is persoonlijk.

• JeroenW

Hou er wel rekening mee dat je focussing en lichtmeten echt helemaal zelf zal moeten doen.

• Joop

Lees dit eens.

http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&id=1367

• Tamar

Tja, ik ben er echt heel enthousiast over. Voor mij geeft dit een heel andere dynamiek aan het fotograferen.

Vanochtend heb ik het even uitgeprobeerd in de winkel, viel me niet tegen. Zonder twijfel moet je er goed op oefenen en leren zelf je sluitertijd in te stellen, maar dat vind ik nou juist wel leuk eraan. Ze hadden echter alleen het oude model, en ze waren enorm duur. Volgende maand vliegt een kennis van me naar Hong Kong, Hij zal de lens dan wel voor me meenemen.

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de control freak en de composer, ik heb nu zitten spelen met het oude model van de control freak.

• Remco Jan

Je ziet inderdaad veel foto's waar het effect overdreven wordt. Ik heb echter toch wel wat aardige resultaten gezien.

Het is net als mensen die een 10..20mm groothoekzoom kopen en alleen nog maar met 10mm fotograferen.

• Remco Jan

Mijn ervaring met wat MF lenzen is dat je dat best wel snel in de vingers hebt.

Vroeger, toen ik nog jong was, had ik de Agfa Rapid van mijn opa gekregen en voor de insteliingen zat er een kaartje bij met situaties, sluitertijden en diafragma's. Als ik die foto's nu terug zie zijn er verbazingwekkend veel foto's gewoon goed belicht. Beter dan bij de doorsnee cameraphone van tegenwoordig.