AF Modus

• Martin

Vraagje uit nieuwsgierigheid. Mijn camera (40D) beschikt over 3 Af Modus-instellingen. One shot, AI servo en AI focus. Ik heb de mijne eigelijk altijd op one shot staan en vraag me af of er ook mensen zijn de de AI servo of AI focus gebruiken en of dit ook wel zo snel werkt?

• Ad

Ligt aan de opname.

Sport fotografie en bewegende objecten op AI servo

• kompjoetervilozoov

AI servo gebruik je als het onderwerp beweegt, de focus wordt dan continue bijgesteld.

Met one shot ga je daar zeer waarschijnlijk de mist in.

AI focus is een mengvorm, gaat over van one shot naar servo als het onderwerp gaat bewegen.

• Martin

Ik weet wat het betekend of doet maar vroeg mij af of iemand ook de AI servo gebruikt, en dan naar tevredenheid.

• JeroenW

Op nikon heet ‘t AF-C en ik gebruik ’t heel veel. Zeker bij diafragma's tussen de wijd open en de f4.

• kompjoetervilozoov

Als je betekend schrijfd moed je ook gebruikd schrijven.

Ja, ik gebruik het als het onderwerp beweegT.

Doet iedereen den ik.

• Nestor-F

Mislukte poging om onjuiste spelling te bekritiseren. Wees “zeer” kritisch om spellingsfouten te bekritiseren. Voor je het weet val je in dezelfde kuil.

Buiten dit: Lees eens “van de redactie” in de rechterhelft van je scherm.

• kompjoetervilozoov

In die kuil val ik niet, in mijn tijd was er nog gewoon onderwijs…..

Voor de rest: negeer ik gewoon, met moddereters heb ik niks.

• Martin

Dan had je in jou tijd zeker ook mensen met dyslexie die daardoor wel eens wat moeite hebben of iets goed te spellen, maar dit is eigenlijk niet zo belangrijk. Wat ik wel interessant vind is waarom iemand voor zo iets simpels de tijd neemt om daar op deze manier op reageren. Heb je een off day, ben je gewoon een oude verstrooide leraar Nederlands of misschien erger nog heb je net je fototoestel laten vallen waarbij je mooie lens kapot is gegaan?

Hoe dan ook hier heb ik nog wel een mooie link voor je waar je je helemaal thuis zal voelen.

http://forum.grootdictee.nl/

• Teuni

Ik gebruik het tot tevredenheid om vogels te fotograferen. Ik moet nog wel wennen aan mijn camera want ik heb sinds half jan. voor het eerst een spiegelreflexcamera, Canon 450D.

gr. Teuni